net gesproken met Sony Ericsson, en bevestigd dat de X10 pas in maart/april 2010 gelaunched is.
Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
net gesproken met Sony Ericsson, en bevestigd dat de X10 pas in maart/april 2010 gelaunched is.
Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
Laatst gewijzigd door Edwin; 9 May 2011 om 21:06
Samsung Galaxy S i9000
Firmware: 2.3.4
Rom: Martux ROM V3
Kernal: GalaxianGT-1200
Hoogste Quadrant-score: 2449
dat dacht ik al ja...
Sony Ericsson XPERIA X10ROM: STOCK 2.3.3Sony Ericsson gebruiker sinds de K800i uit wasHeeft iemand je goed geholpen? druk dan op de reputatieknop onder zijn bericht, of gewoon op Like (:
Ik heb hetzelfde probleem en ik ben radeloos dus ik hoop dat één van jullie me kan helpen.
Ik heb mijn SE Xperia X10 op 29-06-2010 gekocht. Op 22-07-2011 heb ik deze gerepareerd teruggekregen van de Dixons omdat mijn telefoon inderdaad niet meer oplaadde. Dit viel nog allemaal in de garantie dus geen probleem tot zover. Echter na 3 maanden kwam hetzelfde probleem terug. Op 20-10-2011 heb ik hem naar de Belcompany gebracht echter zij hielden mij 5 weken aan het lijntje en kwamen tot de conclusie dat mijn telefoon niet gerepareerd kan worden omdat het mijn eigen schuld is. (ik zou het hebben laten vallen of ik heb de oplader er te ruw ingedaan). Ik was het hier natuurlijk niet mee eens dus ik heb contact opgenomen met het hoofdkantoor van Belcompany maar ze weigeren mij gewoon te helpen. Ze vertelde mij dat het niet in de garantie zit, terwijl er geldt dat 3 maanden na de reparatie er hetzelfde probleem voordoet dit gewoon wordt vergoed. Bovendien zit er op de SE Xperia X10 2 jaar lang garantie (toch?). Ik ben daarom maar teruggegaan naar Dixons maar wat bleek daar: Mijn IMEI-nummer van mijn mobiele telefoon komt niet meer overheen met de bon. Dixons zegt dat zij hier niks van af weten en Belcompany ook niet. Ik heb nu contact opgenomen naar SE zelf maar dit is even afwachten.
Het liefst zou ik gewoon een vervangend toestel willen omdat er al 2x hetzelfde probleem voordoet, en daarnaast dat het hele IMEI-nummer niet meer klopt, en ik echt geen idee heb hoe dit kan.
Wie o wie kan mij advies geven?
Alvast bedankt!
nou, als je *#06# intoetst krijg je je IMEI nummer die in de software staat. onder de accu staat het IMEI nummer nogmaals gedrukt. Daarnaast staat er op de doos waarin het toestel zat nogmaals je IMEI nummer gedrukt. komen deze overeen met elkaar? en komt er een van deze overeen met de bon? kijk ook even op je reparatiebon welk IMEI daar staat aangegeven
anders hebben ze gewoon je toestel omgewisseld? probeer te achterhalen of de IMEI nummers kloppen, en laat het zien aan dixons en belcompany.
Laatst gewijzigd door patrick71994; 13 December 2011 om 22:42
Sony Ericsson XPERIA X10ROM: STOCK 2.3.3Sony Ericsson gebruiker sinds de K800i uit wasHeeft iemand je goed geholpen? druk dan op de reputatieknop onder zijn bericht, of gewoon op Like (:
dankjewel Patrick, maar het probleem is dat mijn telefoon helemaal leeg is (oplaad problemen) dus ik kan dat eerste niet checken.
Onder de accu bevindt zich alleen barcodes en de medewerker van de Dixons heeft deze gescand en vertelde mij dat deze niet overeenkwam met de aankoopbon maar wel met de reparatie bon van de Belcompany.
Het IMEI-nummer op de doos komt wel overheen met de reparatie bon van de Dixons en mijn aankoopbon.
Dus zowel het IMEI nummer van: mijn aankoopbon, mijn doos en de reparatie bon van de Dixons komen met elkaar overheen
Echter het IMEI nummer in mijn mobiele telefoon (dus de barcode onder de accu) komt alleen overheen met de reparatie bon van de Belcompany.
Ik weet 1 ding echt zeker mijn toestel is zeker niet omgewisseld. ten eerste omdat ik altijd een roze telefoon zakje eromheen had en door de regen is deze uitgelopen dus je ziet wat roze afdrukken op mijn telefoon en dat zit er nu nog. (dit was al voordat ik mijn telefoon naar de Dixons bracht) Ten tweede er zat nog 17% in mijn telefoon nadat hij was teruggekomen van Belcompany en dus heb ik mijn telefoon opgestart en op mijn achtergrondscherm staat de foto van mijn katje. Mijn toestel kan dus niet zijn omgewisseld.
Dus het is nog steeds een compleet raadsel hoe de barcode in mijn telefoon niet overheen komt met het echte IMEI nummer.
Als je een nieuw toestel hebt gekregen wordt je nieuwe IMEI aan je SIM gekoppeld. Dat zou je na kunnen vragen bij je provider.
Ik heb overigens hetzelfde probleem gehad. Vodafone heeft mn SE X10 opgestuurd naar Dynafix en een paar weken later had ik een nieuwe.
Binnen de garantie moet je geholpen worden. Je zou eens een andere vestiging van Belcomany of Dixons kunnen proberen.
Sent from my X10i using Tapatalk
Ja maar mijn probleem is dus dat omdat het IMEI nummer die in mijn mobiele telefoon zit niet overeen komt met het IMEI nummer op de bon en dus ook niet meer in de garantie valt omdat ik er nu eigenlijk 'geen bon meer van heb'.
Maar ik heb een brief naar Sony Ericcson opgesteld en ik ben benieuwd wat zij van dit probleem vinden.
dankjewel dat jullie me allemaal proberen te helpen!
dat is echt vervelend, er moet dus echt iets goed fout zitten. je IMEI is wel te lezen dan op het stikkertje boven (of onder) de barcode?
laat het ons weten wat er gebeurt, ik ben wel eens benieuwd