Droidwall. Je moet er alleen wel voor root hebben.
It's got to be perfect! HTC Hero, nu met FroydVillain 1.6.0 / POV Mobii TEGRA Tablet 10.1" met VegaICS
Een "open" WiFi netwerk is niet per definitie een gratis netwerk. Sommige hotspots (bij hotels, op luchthavens en dat soort dingen) zijn weliswaar open maar om verbinding naar het internet te maken moet je betalen. Je krijgt wel een IP adres als je je toestel aanmeldt op zo'n netwerk maar alle verkeer op ports 80 en 8080 (HTTP) wordt dan omgeleid naar een specifieke pagina en alle andere porten staan dicht. Pas al je betaalt hebt krijg je (tijdelijk) toegang tot internet. Verder zijn er ook nog honeypots en netwerken die domweg andere connectiemogelijkheden bieden.
Andere bieden wel direct een open verbinding naar internet. Da's dan aardig van de eigenaar van de hotspot...
It's got to be perfect! HTC Hero, nu met FroydVillain 1.6.0 / POV Mobii TEGRA Tablet 10.1" met VegaICS
Zie mijn opmerking: het gaat om een netwerk waarvoor geen betaling nodig is. En om het nog leuker te maken: het is het gastennetwerk van mijn werkgever. Een collega van mij kan met zijn telefoon gewoon via dit netwerk op internet en ik niet. Lijkt me een kweste van een instelling, maar heb geen idee welke. Daar zoek ik dus ook naar.
Samsung Galaxy S Plus GT i9001
Android 2.3.6 - I9001XXKQ7
broodROM RC4
SkyHigh Kernel v1.4 OC/UV @ 1.8Ghz
CWM Recovery v5.0.2.7
UOT-Kitchen Custom Battery Icon and Locker
AnTuTu Score: 4556
Quadrant Score: 2862