*

Achtergrond (wallpaper) probleem landscape / portrait mode
  1. Sponsors (verdwijnt wanneer je inlogt)

Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: Achtergrond (wallpaper) probleem landscape / portrait mode

Standaard Achtergrond (wallpaper) probleem landscape / portrait mode

Hallo,

ik heb problemen met mijn achtergrond sinds ik heb geupdate naar nieuwste Android versie (2.3.6).

Ik maak gebruik van launcher pro. Wanneer ik een niet standaard achtergrond (Gewoon een plaatje) gebruik moet ik een selectie maken. Als ik daar het hele plaatje selecteer wordt de achtergrond goed weergegeven.

Echter heb ik de functie 'automatisch draaien' van mijn display aanstaan. Als het scherm automatisch naar landscape mode gaat en weer terug in portrait gaat dan is opeens de hele achtergrond ingezoomd.

Wanneer ik launcher pro herlaad staat de achtergrond weer goed maar dit gebeurd zowel met als zonder launcher pro (dus ook als ik de standaard 'startpagina' heb geladen).

Enig idee hoe ik dit kan omzeilen? Tot nu toe is het alleen gelukt door automatisch draaien uit te schakelen maar dat wil ik niet omdat ik deze functie vaak gebruik voor o.a. internetpagina's.

Als standaard Android achtergronden worden gebruikt treedt het probleem niet op en gaat het switchen tussen landscape and portrait mode zonder enig probleem.

Standaard

Jammer dat niemand gereageerd heeft maar sluit dit topic maar, ik heb het zelf al uitgevonden.

Moderator nanders's schermafbeelding

Toestel
    Samsung GS2 I9100
    Provider
    Vodafone
    Root
    Ja
    Androidversie
    4.0.4
    ROM
    CyanogenMod 9

Standaard

hoe heb je dit opgelost dan?
    Zie je iets wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten, gebruik Ben je goed geholpen, gebruik

DaveDH's schermafbeelding

Toestel
    Samsung Galaxy S

Standaard

Tja het is onwaarschijnlijk en het gebeurd niet vaak , maar het kan wel , 2 dagen dat hier niet veel activiteit is. Heel vervelend voor iemand die met een probleem zit die hij/zij het liefst meteen opgelost ziet, naar sinds is een beetje geduld , een schone zaak , gelukkig heb je het zelf op kunnen lossen. Wil je misschien vertellen hoe je dat gedaan heb? Voor de mensen die hetzelfde probleem (gaan) hebben.

Be not inhospitable to strangers
    Lest they be angels in Disguise

Ik heb geen Lag-fix nodig .... ik lach de hele dag door

Standaard

Ik heb ook weleens soortgelijke problemen met het plaatsen van een achtergrond via de gallerij.

Als ik de wallpaper plaats met de app "wallpaper set&save", dan lost dat bij mij altijd het probleem op.
    De app is gratis te downloaden in de Market.
    Is verder wel ff uitvogelen hoe hij werkt, maar je hoeft hem ook niet dagelijks te gebruiken, tenzij je dagelijks van wallpaper verandert..

Standaard

Ik heb het opgelost door in launcherpro naar settings: behavior settings / enable out rotation uitschakelen.
    Door deze in Android zelf aan te laten maar in dit scherm uit te schakelen zal je achtergrond niet meer naar landscape switchen. Browser etc zullen gewoon nog van orientatie wijzigen.

Soortgelijke discussies

1. Mobiel "vastzetten" in portrait mode
    Door FlaaMindO in forum Samsung Galaxy S2
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 8 November 2011, 21:20
  2. Zeam achtergrond probleem
    Door arieos in forum Android Applicaties
    Laatste bericht: 7 November 2011, 22:17
  3. Landscape mode - homescreen
    Door bart9904 in forum HTC Desire HD
    Laatste bericht: 20 October 2011, 11:45
  4. Orientation Control (forceer landscape/portrait)
    Door Gaatjeniksaan in forum Android Applicaties
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 9 August 2011, 00:30
  5. HTC Desire HD blijft hangen in landscape mode
    Door OmeWillem in forum HTC Desire HD
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 7 January 2011, 13:02

Regels voor berichten