Zelf heb ik 2 toestellen merk TomTec - 7" gekocht bij Bart Smith.
Dit leek me een goed toestel voor z'n kleine prijs.
We gebruiken deze toestellen voornamelijk als e-reader.
Maar natuurlijk wil men er wel eens angry-birds op spelen.
- Al snel bleek dat het toestel meermaals vastloopt wanneer het ietwat belast wordt. Ik heb dit op beide toestellen.
- En reset is dan vereist.
- soms is een reset niet genoeg, en dient de optie: 'terug naar fabrieksinstellingen' meermaals uitgevoerd.
- 1 van m'n toestellen heeft problemen met het interne flash geheugen en sluit telkens terug af. Krijg ik hem toch aan de praat reageert het scherm nauwelijks.
- Dan maar op de garantie beroep doen denk je?
- Via mail geraak ik eindelijk aan een telefoonnummer waarop ik de helpdesk kan bereiken. (De nummers op de doos lukken niet vanuit België)
- Wanneer je de helpdesk bereikt kom je blijkbaar terecht bij clikq.nl
- Daar heb ik de grootste incompetentie ooit meegemaakt.
- Er speelde een opgenomen bandje af, waarop je de telefoon hoort doorgeven aan de collega om in een andere taal hetzelfde (te proberen) zeggen. Waarop de uitspraak tegen de collega "ja dat was goed" Nog wat geroffel en dan de lijn toe.
- Als het je uiteindelijk lukt om iemand te bereiken krijg je een vriendelijke dame aan de lijn. Die blijkbaar alles moet navragen wat het gebruik of RMA procedures betreft.
- Zij geven dit dan door aan: AllServe Automatisering
- Daarna kom je te weten dat het opsturen ten laste van de klant is (ja voor die prijs wil ik dat nog aanvaarden)
- Koste me een kleine €12
- Daarna krijg je de melding dat ze de problemen die ik melde niet hebben kunnen vaststellen, en als ik het toestel terug wil, de retours-kosten ook moet dragen: 7,5€.
- Na nog een gesprek met cliq.nl herbekijkt men de zaak, maar zelfde antwoord.
- Ik mail m'n ongenoegen naar Allserve automatisering maar vraag om het toestel toch op te sturen, en stort de 7,5€.
- Ik wacht al 3 weken op het toestel die volgens hen niet defect was!!
- Als ik telefoneer krijg ik een nieuw bandje aan de lijn. (iets beter dan de vorige) maar met de continu melding in 4 talen dat ze u zullen terug bellen als je een boodschap nalaat. Natuurlijk belt er niemand, wat had je gedacht. En je kan de ganse dag naar het bandje luisteren ook.
Met andere woorden mensen koop nooit deze toestellen!!
Men zegge het voort.
Ik heb me laten vangen, zorg dat het u ook niet overkomt.
![]()

1Likes
LinkBack URL
About LinkBacks

Met citaat reageren