*

internet onthouden tomtec 7 inch gamepro 7
  1. Sponsors (verdwijnt wanneer je inlogt)

Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5

Discussie: internet onthouden tomtec 7 inch gamepro 7

Standaard internet onthouden tomtec 7 inch gamepro 7

Hoi,

ik heb een tomtec gamepro 7 inch tablet met Android 2.3.
    In het begin kon ik nog op internet ermee maar na een x aantal minuten viel de verbinding met mijn internet weg ( ook van mijn laptop).
    Nu heb ik het probleem dat ik onthouden ben van internet. Ik heb internet van telenet via een d- link router met WPA/WP2 PSK sleutel.
    In het weekend ben ik met mijn tablet bij mijn vader online geweest en daar werkte het wel gewoon. Soms viel het weg maar dan weer even aanmelden en niets aan de hand.

Weet iemand misschien een oplossing. Bij telenet zeiden ze dat er niets was met hun verbinding dus zou het bij de router moeten zitten.

Mvg Ingrid

Moderator nanders's schermafbeelding

Toestel
    Samsung GS2 I9100
    Provider
    Vodafone
    Root
    Ja
    Androidversie
    4.0.4
    ROM
    CyanogenMod 9

Standaard

Beste Ingrid,

Welkom op AW!

Uit je (duidelijke) beschrijving lijkt het probleem inderdaad bij jouw router te liggen, vooral omdat je verbinding met een laptop ook weg valt. Helaas heeft elke router net iets andere menu's, opties, en instellingen dus is het direct helpen een beetje lastig.

wat tips:
    * Heb je geprobeerd om de router te resetten?
    * Kun je in het router menu? Meestal kom je in dit menu door in je browser een lokaal ip-adres in te vullen (vaak-maar niet altijd-beginnend met 192.168.1.xx, de laatste 2-3 cijfers verschillend vaak). Als je in dit routermenu zit kun je eens proberen het WiFi signaal op een ander kanaal te zetten. Soms stoort de frequentie van het WiFi signaal met andere apparaten in huis, en een ander kanaal instellen helpt soms.
    Zie je iets wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten, gebruik Ben je goed geholpen, gebruik

Standaard

ik heb telefonisch contact gehad met d-link, deze zei dat ik een firmware update moest doen van mijn router.
    Het juiste bin bestand gedownload en dan in de site van de router ge upload. Maar helaas geeft hij aan upload failed.
    Bij d link weten ze ook niet precies wat het kan zijn en waarom de router aangeeft upload failed terwijl het wel zou moeten gaan.

Nog tips wat ik zou kunnen testen om het een en ander uit te sluiten???????????

Standaard

na vele malen proberen is het vandaag eindelijk gelukt om mijn dlink router up to date te maken ( nouja firmware van 2008 andere was er niet). Nu heb ik alleen nog het volgende probleem. Met mijn tablet kon ik gisteren zonder problemen op het internet maar nu zag ik dat ik dan met mijn laptop eraf gegooid word er kwam zo'n geel dingetje in mijn icoontje van internetverbinding staan. Ik heb een dch ( ofzoiets) internetadres gekozen ipv static zou dit een probleem kunnen zijn?

Moderator nanders's schermafbeelding

Toestel
    Samsung GS2 I9100
    Provider
    Vodafone
    Root
    Ja
    Androidversie
    4.0.4
    ROM
    CyanogenMod 9

Standaard

Beste Ingrid,

Je internet instellingen zou ik inderdaad zo laten. Zowel je ip-adres als je dns-server adres moet op automatisch staan.

Ik zou nadat je je router hebt geupdate de router nog een keer resetten en dan proberen verbinding te krijgen met zowel je laptop als je tablet. Als dit werkt dan de wireless beveiliging er op zetten.

Elke router werkt echter net ietsje anders, en ik durf mezelf geen expert te noemen op dit gebied...
    Zie je iets wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten, gebruik Ben je goed geholpen, gebruik

Soortgelijke discussies

1. Contactpersonen Tomtec 7 inch Tablet 4 GB met Android 2.3
    Door jolanda.blaauw in forum Bart Smit Tablets
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 22 November 2011, 14:45
  2. TomTec 10 inch tablet
    Door tijs-berk in forum Koopadvies
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 21 October 2011, 13:37
  3. tomtec tablet 7 inch dual boot maken
    Door multirobbert in forum Bart Smit Tablets
    Laatste bericht: 29 September 2011, 01:06
  4. vraagje over de 7 Inch Tomtec Android 2.2
    Door storage in forum Bart Smit Tablets
    Laatste bericht: 30 July 2011, 14:19
  5. Hoe kan ik met mijn Tom Tec 10-inch Android 2.2 tablet 4GB op internet?
    Door Koekjesmans in forum Algemene vragen over Android
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 18 June 2011, 16:29

Regels voor berichten