Ik denk inderdaad meer VoIP. Google wilde met Android dat het mobiele internet even groot zou worden als het gewone internet. Op het gewone internet kan je nu VoIPen, eerst was dat ook nog taboe. Maar de vastelijnaanbieders zijn er mee ingestemd, en nu heb je geen vaste lijn meer nodig, je belt gewoon via internet.
De eerste stap om het mobiele internet even groot te laten worden is naar mijn mening dus VoIP. Telefoonaanbieders maken er nu nog een groot probleem van, maar uiteindelijk moet iemand overstag gaan. AT&T bijvoorbeeld, die staan het al toe (zeggen ze?). Vodafone heeft sinds een tijdje een nieuwe internet blox waarbij je kan VoIPen. Deze is nog erg duur, maar als iedereen VoIP gaat aanbieden wordt het vanzelf goedkoper.
Ik denk dat Google wacht tot iemand echt begint met VoIP aanbiedingen, en als dat te lang duurt, dat ze dan zelf een aanbieder worden. Hiermee zullen ze andere aanbieders niet blij maken, dus dat doen ze liever niet denk ik.
Ideaal lijkt mij dat je 15-20 euro p/m betaald, en dat je dan gewoon onbeperkt (of FUP) kan internetten, en dus ook VoIP. De bellers die dit niet gewend zijn, voor hen maakt het niet uit: er hoeft niks aan de interface te veranderen, je houdt gewoon je eigen telefoonboek. Of je download de skype-app natuurlijk.

LinkBack URL
About LinkBacks

Met citaat reageren

Hoe vlugger hoe liever