*

Android & KPN Experia box
  1. Sponsors (verdwijnt wanneer je inlogt)

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11

Discussie: Android & KPN Experia box

Standaard Android & KPN Experia box

Ik kon niet goed verzinnen in welke categorie dit probleem geplaatst moet worden. Daarom maar even in de off-topic gezet. Kan ik hopelijk niemand voor het hoofd stoten.

Ik heb sinds kort een Thompson Router van KPN Glasvezel, de zogenaamde Experiabox.
    Alles werkt er redelijk vlekkeloos op. Alleen mijn Androidtoestellen (Motorola Defy & Samsung Galaxy) geven een eigenaardig probleem.

• De draadloze verbinding komt probleemloos tot stand. De ene heb ik op een vast IP adres gezet en de ander op DHCP.
    • De verbinding met het Internet echter komt niet direct tot stand. Soms is er direct een verbinding, soms duurt het een half uur en dan 'op magische wijze' is er contact met de grote buitenwereld. En dit zonder dat ik iets aan een of andere setting hoef te veranderen
    • Hetzelfde euvel doet zich voor bij gasten die een Android hebben
    • PC's, mijn iPad (sorry), mijn oude iPhone (wederom sorry) hebben hier geen last van
    • Natuurlijk heb ik deze vraag neergelegd bij KPN. Zij wezen er 'vriendelijk' op dat de dienst/Eperiabox geen ondersteuning geeft aan draadloze telefoontoestellen of iets dergelijks. Het zou natuurlijk ook van de zotte zijn om iets dergelijks van een telecombedrijf te verwachten....
    Mijn vraag aan de gemeenschap is of iemand een dergelijke ervaring heeft en natuurlijk een oplossing aan weet te dragen. Mijn eigen voorlopige conclusie, naast het feit dat de router zuigt, is dat er iets is met het OS (want alle Androids hebben het en een iPhone niet) dat de router niet trekt of door een of andere firewall wordt geblokkeerd. Waarom het even later dan wel kan? Ik heb echt geen flauw idee.

Overigens, een mogelijke oplossing zou kunnen zijn dat er een instelling is op de router waarmee je het MAC adres van de telefoon als veilig kunt instellen. Maar een dergelijke instelling heb ik op de Experiabox nog niet kunnen vinden.

Alvast hartelijk bedankt voor jullie input

frank1964's schermafbeelding

Toestel
    HTC Desire silver
    Androidversie
    2.1

Standaard

Ik zou het ook niet weten. Zelf heb ik hier een Speedtouch 645, volgens mij de voorganger van Thomson en die heeft geen probleem. Wel toegeven dat dit geen draadloze router is en er een Senao achter staat als WAP, maar de Speedtouch is toch de DHCP server bij mij en zowel Nexus S als Desire connecten netjes. Wel moet ik toegeven dat Apple het inderdaad beter voor elkaar heeft en die toestellen gewoon zonder ook maar iets te zeuren netjes het draadloze netwerk op gaan.

Een dergelijk geval heb ik echter wel op de zaak met een Linksys router. iPad gaat vlekkeloos, ook hoge data snelheden en mijn Androids connecten probleemloos, maar van tijd tot tijd is de data overdracht bijna nul en een minuut later gaat het dan weer als een speer.
    Het lijkt dus inderdaad een Adroid "probleem" te zijn als ik ook jou problemen zo hoor.
    HTC Desire Silver, Unbrand
    Android 2.2.2, original ROM

Toestel
    Sony Xperia S
    Provider
    Vodafone
    Root
    Nee
    Androidversie
    2.3.7

Standaard

Hier ook een experiabox van kpn, een speedtouch, maar geen problemen met mijn SGS

Het ratje's schermafbeelding

Toestel
    Samsung Galaxy S Apple iPhone 4s

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door frank1964 Bekijk bericht
    Een dergelijk geval heb ik echter wel op de zaak met een Linksys router. iPad gaat vlekkeloos, ook hoge data snelheden en mijn Androids connecten probleemloos, maar van tijd tot tijd is de data overdracht bijna nul en een minuut later gaat het dan weer als een speer.
    Het lijkt dus inderdaad een Adroid "probleem" te zijn als ik ook jou problemen zo hoor.
    Heb je een WRT54G of soortgelijke? Dan moet je er een DD-WRT erop zetten, werkt veel stabieler.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fwboek Bekijk bericht
    [/LIST]
    Mijn vraag aan de gemeenschap is of iemand een dergelijke ervaring heeft en natuurlijk een oplossing aan weet te dragen. Mijn eigen voorlopige conclusie, naast het feit dat de router zuigt, is dat er iets is met het OS (want alle Androids hebben het en een iPhone niet) dat de router niet trekt of door een of andere firewall wordt geblokkeerd. Waarom het even later dan wel kan? Ik heb echt geen flauw idee.
    Misschien mogelijkheid(je) om DHCP op je Experia uit te zetten en lekker een andere router
    te gebruiken en die Experia enkel als 'modem' te laten fungeren? Of je moet kijken dat je
    even een keer de beveiliging eraf laat (en dan testen) of dat je je firmware van je Experia
    update.

Phone: Samsung GT-I9000
    Android: 4.0.4
    ROM: WeUI 1.0 by NightShack0
    Kernel:
    3.1.10_IcyGlitch_V14-B6_I9K-T959D tk@Glitch#1

Phone: Samsung GT-I9000
    Android: 4.0.4
    ROM: 9-20120521-NIGHTLY-galaxysmtd
    Kernel: 3.1.10_IcyGlitch_V14-B6_I9K-T959D tk@Glitch#1

Homescreens:
    Android Theming [blog in progress]
    Blog: CyanogenMod NL
    [blog in progress]
    Donate:
    Please help the Cyanogenmod project

Toestel
    Galaxy S

Standaard

Hier ook een experiabox... nergens problemen mee.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Het ratje Bekijk bericht
    Heb je een WRT54G of soortgelijke? Dan moet je er een DD-WRT erop zetten, werkt veel stabieler.
    >Dat is een Linksys toch? Helaas is het een Thomson.

Misschien mogelijkheid(je) om DHCP op je Experia uit te zetten en lekker een andere router
    te gebruiken en die Experia enkel als 'modem' te laten fungeren? Of je moet kijken dat je
    even een keer de beveiliging eraf laat (en dan testen) of dat je je firmware van je Experia
    update.
    Ik heb nog niet de mogelijkheid gevonden om de beveiliging uit te zetten. Kan alleen zien dat ie aanstaat. Ik gok dat de optie om dat om te zetten is uitgezet. En de firmware upgraden. Ook dat is geloof ik iets dat alleen KPN kan doen.
    Voel me nogal gebonden. Ga toch maar eens een factory reset doen. Dat is het enige knopje wat je aan mag raken

Standaard

Ik zit met een zelfde probleem.
    Ik heb reeds een jaar internetplus bellen met de KPN expriabox (de witte) en de WiFi werkt probleemloos voor mijn laptop.
    Maar... sinds 2 weken ben ik in bezit van een Samsung Galaxy Tab 10.1 en die krijg ik niet aangesloten op de WiFi.
    Hij herkent het netwerk, ik voer de code in, hij probeert te verbinden.. maar niets. En de code is 100% goed.
    KPN weet mij ook nier verder te helpen en willen ook geen telefonische ondersteuning geven daar het een tablet betreft.

Op andere plekken zoals mijn werk krijg ik hem moeiteloos aangesloten op de WiFi.

Wat zou ik nog kunnen proberen?

jwhoutepen's schermafbeelding

Toestel
    Samsung Galaxy S2
    Root
    Ja
    Androidversie
    4.0.4
    ROM
    Resurrection Remix ICS 1.7

Standaard

Het type beveiliging veranderen, of tijdelijk zonder beveiliging proberen......

verzonden via Tapatalk

Standaard

Bedankt voor je antwoord !
    Ik zal het eens kijken hoe ik daar uit kom, ik heb niet eerder het type beveiliging veranderd.

Toestel
    HTC HD2 en Wildfire S
    Androidversie
    2.3.5

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door remkoj Bekijk bericht
    Ik zit met een zelfde probleem.
    Ik heb reeds een jaar internetplus bellen met de KPN expriabox (de witte) en de WiFi werkt probleemloos voor mijn laptop.
    Maar... sinds 2 weken ben ik in bezit van een Samsung Galaxy Tab 10.1 en die krijg ik niet aangesloten op de WiFi.
    Hij herkent het netwerk, ik voer de code in, hij probeert te verbinden.. maar niets. En de code is 100% goed.
    KPN weet mij ook nier verder te helpen en willen ook geen telefonische ondersteuning geven daar het een tablet betreft.

Op andere plekken zoals mijn werk krijg ik hem moeiteloos aangesloten op de WiFi.

Wat zou ik nog kunnen proberen?
    Zelfde Experiabox (witte) vorige week ontvangen omdat mijn zilveren (Siemens) het niet goed meer deed.
    Sindsdien zelfde probleem. Mijn telefoons kunnen geen WiFi verbinding opbouwen terwijl Ssid gezien wordt en ik zeker weet dat het wachtwoord correct is. Laptops werken wel. Galaxy Tab met 3.2 werkt ook goed.
    Als ik mijn Linksys modem pakt kunnen ze wel inloggen. Beide modems gebruiken WPA/WPA2 PSK.

Het ligt echt aan de nieuwe witte Experia box, maar KPN weet van niks. Dit ding werkt niet goed met Android 2.3.5.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. Batterijduur Experia Play
    Door Klauskok in forum Sony Ericsson Xperia Play
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 2 September 2011, 13:55
  2. Draadloos netwerk van Experia box (KPN)
    Door Glow in forum Sony Ericsson Xperia X10
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 2 April 2011, 10:58
  3. het weer op de experia
    Door fluitekamper in forum Sony Ericsson Xperia X10
    Reacties: 23
    Laatste bericht: 30 October 2010, 17:13
  4. experia x10 navigatie
    Door the_radical in forum Sony Ericsson Xperia X10
    Reacties: 20
    Laatste bericht: 19 August 2010, 12:17
  5. Beltoon bij contacten Experia X10