Ik kon niet goed verzinnen in welke categorie dit probleem geplaatst moet worden. Daarom maar even in de off-topic gezet. Kan ik hopelijk niemand voor het hoofd stoten.
Ik heb sinds kort een Thompson Router van KPN Glasvezel, de zogenaamde Experiabox.
Alles werkt er redelijk vlekkeloos op. Alleen mijn Androidtoestellen (Motorola Defy & Samsung Galaxy) geven een eigenaardig probleem.
Mijn vraag aan de gemeenschap is of iemand een dergelijke ervaring heeft en natuurlijk een oplossing aan weet te dragen. Mijn eigen voorlopige conclusie, naast het feit dat de router zuigt, is dat er iets is met het OS (want alle Androids hebben het en een iPhone niet) dat de router niet trekt of door een of andere firewall wordt geblokkeerd. Waarom het even later dan wel kan? Ik heb echt geen flauw idee.
- De draadloze verbinding komt probleemloos tot stand. De ene heb ik op een vast IP adres gezet en de ander op DHCP.
- De verbinding met het Internet echter komt niet direct tot stand. Soms is er direct een verbinding, soms duurt het een half uur en dan 'op magische wijze' is er contact met de grote buitenwereld. En dit zonder dat ik iets aan een of andere setting hoef te veranderen
- Hetzelfde euvel doet zich voor bij gasten die een Android hebben
- PC's, mijn iPad (sorry), mijn oude iPhone (wederom sorry) hebben hier geen last van
- Natuurlijk heb ik deze vraag neergelegd bij KPN. Zij wezen er 'vriendelijk' op dat de dienst/Eperiabox geen ondersteuning geeft aan draadloze telefoontoestellen of iets dergelijks. Het zou natuurlijk ook van de zotte zijn om iets dergelijks van een telecombedrijf te verwachten....
Overigens, een mogelijke oplossing zou kunnen zijn dat er een instelling is op de router waarmee je het MAC adres van de telefoon als veilig kunt instellen. Maar een dergelijke instelling heb ik op de Experiabox nog niet kunnen vinden.
Alvast hartelijk bedankt voor jullie input

LinkBack URL
About LinkBacks

Met citaat reageren