*

[UPDATED 24-01-12]Antoniuscollege-app
  1. Sponsors (verdwijnt wanneer je inlogt)

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15

Discussie: [UPDATED 24-01-12]Antoniuscollege-app

bassie1995's schermafbeelding

Toestel
    Samsung Galaxy S GT-I9000
    Androidversie
    2.3.7

Smile [UPDATED 24-01-12]Antoniuscollege-app

Beste AW'ers,

Zoals sommigen al weten ben ik bezig met het maken van een app voor mijn school.

Nu wilde ik graag een groot publiek bereiken om deze op allerlei telefoons te testen, en er is geen betere manier dan hier .

24-01-2012: Een grote update! Hij is bijna klaar!

Alle apparaten gebruiken hun specifieke thema nu, volgens de Android Design-regels. DeviceDefault voor ICS.

Je hebt er niet veel aan als je niet op mijn school zit, maar daar gaat het mij op het moment niet zo om. Het gaat mij om de feedback en ideeën van mensen die er actief mee bezig zijn, en weten waar ze het over hebben.

Bekende bugs:[*] In "Contact" staat alleen nog een email-adres en ImageView --- De rest is er nog niet ingezet, moet overlegd met de directie;[*] In "Home" krijg je geen Toast als je niks invult --- Code nog niet geschreven;[*] Layoutproblemen op bijv. de HTC ChaCha. Tips?

To-do:[*] Menu met About en Settings --- About moet nog gebeuren;

Fixed (alleen dingen die hier stonden):[*] Leerlingnummer en klas opslaan in Settings;[*] In "External" doen de knoppen het nog niet --- Code nog niet geschreven;

Ik wil graag weten of de eindgebruiker denkt dat de WebView met de Back-knop afgesloten moet worden, of niet.
    Ook zou ik graag wat suggesties qua ontwerp en layout krijgen .

Maar ik wil dus vooral weten of hij sowieso werkt.
    Bij mij liet hij tevens een cache zien van 4 MB (na een aantal versies :P), en een RAM-verbruik van 20 tot 35 MB. Graag hoor ik hier jullie bevindingen over.

Als leerlingnummer kan je 53089 gebruiken, als klas 6Vb .

Installeren is op eigen risico.

De permissie voor gebruik van het Internet is nodig voor de WebView.

De permissie voor het checken van Internet is voor de ingebouwde check of je Internet hebt.

Link: http://dl.dropbox.com/u/21807195/ANDROID APPS/Antonius College 2 ICS.apk

Met vriendelijke groet,

bassie1995
    Laatst gewijzigd door bassie1995; 24 January 2012 om 18:36 Reden: Grote update
    • Android 4.0.4
    • AOKP Build 33
    • Theme = Standaard
    • Kernel = Devil2_0.72_i9000_CFS_BLN_VC_XL_BM
    • Baseband = Modem = Phone = I9000XXJVT
    • CSC = No idea
    • Tweaks = Some, governor and CPU scaling
    • CPU = 110-1200 + 10% LiveOC
    • Quadrant = ???

TW 4.5 SGS II Theme: http://forum.xda-developers.com/show....php?t=1185513
    TW 4.5 ICS Theme: http://forum.xda-developers.com/show....php?t=1315545

Heb ik je ergens mee geholpen, dan is het een kleine moeite even op het sterretje links te klikken.

Moderator Sander M's schermafbeelding

Toestel
    HTC Desire
    Provider
    Hi
    Root
    Ja
    Androidversie
    2.3.7
    ROM
    Oxygen 2.3.2

Standaard

Hi Bas,

Zo ziet ie eruit op een Desire:

Tip, je kan in AndroidManifest.xml opgeven welke install location je wilt. Zet deze op auto of preferExternal zodat gebruikers hem ook op de SD kunnen zetten.

Voor de rest werkt ie goed zover, de knoppen werken inderdaad nog niet, maar ik zag dat je die nog niet geprogrammeerd had.

Tevens als ik alleen een leerling nummer invul krijg ik ook al het rooster te zien, zonder klas.
    En als ik op wijzigen druk krijg ik dit:
    Laatst gewijzigd door Sander M; 30 December 2011 om 19:09
    Zie je iets wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten, gebruik Ben je goed geholpen, gebruik
    Klik hier voor een gratis 2GB dropbox online storage account
    S-OFF Oxygen r2 HBOOT met 333MB voor apps

Toestel
    Google Galaxy Nexus
    Provider
    Vodafone
    Root
    Nee
    Androidversie
    4.0.4
    ROM
    AOSP/Yakju

Standaard

Ik denk dat het handig is om het leerlingnummer en de klas op te slaan in de sharedpreferences, ik zou namelijk te lui zijn om 10x per dag dat opnieuw in te vullen. Aangezien die gegevens toch niet (vaak) veranderen kan je ze net zo goed automatisch opslaan.
    En misschien is het dan net zo handig om direct de webview te openen zodat het rooster zonder klikken te zien is.

Ook zou ik de naam myWebView weghalen, die lijkt me namelijk niet echt nodig.

Verder weet ik niet wat de mogelijkheden zijn, maar het zou leuk zijn als je ook het rooster voor de komende weken kan bekijken. En als we dan toch bezig zijn, de lessen uit de webview halen zodat je ze overzichtelijker weer kan geven. Je moet die HTML-code wel kunnen verwerken om die data uit te lezen, maar dat wordt dan wel wat onoverzichtelijke en slechte code.

Bovendien betwijfel ik hoe hard de Contact-knop nodig is, zeker omdat de email-app niet wordt geopend als je op het emailadres klikt. Misschien is het trouwens ook leuk als je de ViewPager toevoegd, zodat je horizontaal kan sliden om naar een nieuw tabblad te gaan, google maar op 'Android horizontal swiping viewpager' om naar de Android-blog te gaan en daar de uitleg te lezen.

Misschien ook nog toevoegen dat de applicatie eerst kijkt of er wel internet toegang is. En wat staat er precies in data/cache omdat dat zo snel oploopt?

Verder draait hij wel goed op mijn wildfire(2.3.7).

Toestel
    Androidversie
    2.3.7

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sander M Bekijk bericht
    Hi Bas,

Zo ziet ie eruit op een Desire:

Tip, je kan in AndroidManifest.xml opgeven welke install location je wilt. Zet deze op auto of preferExternal zodat gebruikers hem ook op de SD kunnen zetten.

Voor de rest werkt ie goed zover, de knoppen werken inderdaad nog niet, maar ik zag dat je die nog niet geprogrammeerd had.

Tevens als ik alleen een leerling nummer invul krijg ik ook al het rooster te zien, zonder klas.
    En als ik op wijzigen druk krijg ik dit:
    App2SD ging ik inderdaad nog doen, bedankt voor de tip .

Het idee is dat de bovenste helft, dus Dagrooster en Standaardrooster, op leerlingnummer gaan en Wijzigingen is per klas.
    Is dat wat je bedoelt?
    • Android 4.0.4
    • AOKP Build 33
    • Theme = Standaard
    • CSC = No idea
    • Quadrant = ???

Heb ik je ergens mee geholpen, dan is het een kleine moeite even op het sterretje links te klikken.

Toestel
    Androidversie
    2.3.7

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fifarunnerr Bekijk bericht
    Ik denk dat het handig is om het leerlingnummer en de klas op te slaan in de sharedpreferences, ik zou namelijk te lui zijn om 10x per dag dat opnieuw in te vullen. Aangezien die gegevens toch niet (vaak) veranderen kan je ze net zo goed automatisch opslaan.
    En misschien is het dan net zo handig om direct de webview te openen zodat het rooster zonder klikken te zien is.

Ook zou ik de naam myWebView weghalen, die lijkt me namelijk niet echt nodig.

Verder weet ik niet wat de mogelijkheden zijn, maar het zou leuk zijn als je ook het rooster voor de komende weken kan bekijken. En als we dan toch bezig zijn, de lessen uit de webview halen zodat je ze overzichtelijker weer kan geven. Je moet die HTML-code wel kunnen verwerken om die data uit te lezen, maar dat wordt dan wel wat onoverzichtelijke en slechte code.

Bovendien betwijfel ik hoe hard de Contact-knop nodig is, zeker omdat de email-app niet wordt geopend als je op het emailadres klikt. Misschien is het trouwens ook leuk als je de ViewPager toevoegd, zodat je horizontaal kan sliden om naar een nieuw tabblad te gaan, google maar op 'Android horizontal swiping viewpager' om naar de Android-blog te gaan en daar de uitleg te lezen.

Misschien ook nog toevoegen dat de applicatie eerst kijkt of er wel internet toegang is. En wat staat er precies in data/cache omdat dat zo snel oploopt?

Verder draait hij wel goed op mijn wildfire(2.3.7).
    Opslaan heb ik er nu als het goed is inzitten, auto-WebView openen kan wel, maar hij weet niet welk soort rooster hij moet openen, toch?

MyWebView had ik eruitgehaald dacht ik in het Manifest, vergat het na het checken echter elke keer nog even te doen.

Roosters van tevoren is niet mogelijk volgens mij, ze doen het echt heel actueel bij ons.
    Lessen eruit is denk ik wel erg veel moeite, ook voor hen :P. Dan moeten de leraren het het liefst zelf invullen voor de lessen, kost teveel moeite.

Daarnaast is dit nog een proof of concept meer, dus (nog?) geen samenwerking van de ICT op school met dat soort zaken.

Contact komt nog van alles te staan, met nog een extra button denk ik.
    Email openen als je op het adres drukt wilde ik naar kijken, heb je een tutorial ofzo waar ik dat kan vinden?

Sliden om van tab te wisselen ging ik ook doen, wil het er ook uit laten zien zoals de bijv. Superuser app heeft sinds 3.0, maar niks kunnen vinden nog .

Checken of er internet-toegang is, is een goed idee. Toast geven als het niet zo is, zou ik zeggen?

Ik heb geen idee waarom hij zoveel RAM/cache gebruikt...

Bedankt voor de feedback, Sander en fifa!

EDIT: Aha, ViewPager ís in Android Market-stijl! Mooi, ga ik daar naar kijken. Had inderdaad al gezien dat TabHost binnenkort eruit gegooid zou worden.
    Laatst gewijzigd door bassie1995; 30 December 2011 om 19:34
    • Android 4.0.4
    • AOKP Build 33
    • Theme = Standaard
    • CSC = No idea
    • Quadrant = ???

Toestel
    Google Galaxy Nexus
    Provider
    Vodafone
    Root
    Nee
    Androidversie
    4.0.4
    ROM
    AOSP/Yakju

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie1995 Bekijk bericht
    Opslaan heb ik er nu als het goed is inzitten, auto-WebView openen kan wel, maar hij weet niet welk soort rooster hij moet openen, toch?
    Ja, da's ook weer waar. Maar 1 druk kan ook nog wel

MyWebView had ik eruitgehaald dacht ik in het Manifest, vergat het na het checken echter elke keer nog even te doen.

Roosters van tevoren is niet mogelijk volgens mij, ze doen het echt heel actueel bij ons.
    Lessen eruit is denk ik wel erg veel moeite, ook voor hen :P. Dan moeten de leraren het het liefst zelf invullen voor de lessen, kost teveel moeite.
    Je kan wel die HTML-code uitlezen en daar alles uit splitsen, maar dat is vrij lastig om dat bug-vrij te houden. Dan is het voor school verder geen extra werk

Daarnaast is dit nog een proof of concept meer, dus (nog?) geen samenwerking van de ICT op school met dat soort zaken.
    Bij Avans hebben ze een hele mooie API om die roosters enzo uit te lezen, dat werkt echt hartstikke goed. Is alleen wel iets waar ze bij de ICT een tijd aan bezig zijn omdat fatsoenlijk werkend te krijgen. Maar iets wat simpel het rooster in een XML-bestandje zet die jij vervolgens kan parsen kost niet zo gek veel tijd om in elkaar te zetten.

Contact komt nog van alles te staan, met nog een extra button denk ik.
    Email openen als je op het adres drukt wilde ik naar kijken, heb je een tutorial ofzo waar ik dat kan vinden?
    Probeer eens Android:autoLink="all" toe te voegen aan die textview? Ik weet niet of email automatisch herkent wordt, maar zo niet kan je het proberen met onClick en dan in de methode iets als dit te zetten

Sliden om van tab te wisselen ging ik ook doen, wil het er ook uit laten zien zoals de bijv. Superuser app heeft sinds 3.0, maar niks kunnen vinden nog .

Checken of er internet-toegang is, is een goed idee. Toast geven als het niet zo is, zou ik zeggen?
    Zoiets ja, of een alertDialog.

Ik heb geen idee waarom hij zoveel RAM/cache gebruikt...
    RAM heb ik niet gecheckt, maar ik gok dat dat wel mee valt. Cache kan je ook weer legen, maar dat zal wel door die webview komen.

Bedankt voor de feedback, Sander en fifa!

EDIT: Aha, ViewPager ís in Android Market-stijl! Mooi, ga ik daar naar kijken. Had inderdaad al gezien dat TabHost binnenkort eruit gegooid zou worden.
    Commentaar staat dikgedrukt.

Toestel
    Androidversie
    2.3.7

Standaard

Dan moet ik het uitlezen even overleggen met de ICT (is het echt nodig denk je?).

De link ga ik ook nog naar kijken, en de AlertDialog zal ik er morgen inzetten ofzo.

Waarschijnlijk wordt het inderdaad één keer klikken op de knop.

Ik zat te denken: heeft een WebView echt voordelen? Anders sloop ik hem er wel uit, misschien probeer ik dat alsnog even.

How you doin'? Greetings from my GT-I9000!
    • Android 4.0.4
    • AOKP Build 33
    • Theme = Standaard
    • CSC = No idea
    • Quadrant = ???

Toestel
    Androidversie
    2.3.7

Standaard

Ik krijg trouwens een error als ik de Complatibility Package wil importeren, Google helpt niet echt:

[2011-12-31 00:42:18 - Android Compatibility JAR not found:] C:\Android\eclipse\v4\Android-support-v4.jar

EDIT: Ik heb het handmatig gedaan .
    Laatst gewijzigd door bassie1995; 31 December 2011 om 00:51
    • Android 4.0.4
    • AOKP Build 33
    • Theme = Standaard
    • CSC = No idea
    • Quadrant = ???

Toestel
    Androidversie
    2.3.7

Standaard

Ik ben weer bezig met de ViewPager, maar het wil niet lukken. Heb je een goede tutorial van het gebruik ervan, waar ook indicators gebruikt worden? Ik krijg overal errors...

EDIT: Autolink werkt ongeveer, hij zegt in de emulator dat de actie not supported is?
    Laatst gewijzigd door bassie1995; 31 December 2011 om 12:19
    • Android 4.0.4
    • AOKP Build 33
    • Theme = Standaard
    • CSC = No idea
    • Quadrant = ???

Toestel
    HTC Sensation XE
    Androidversie
    4.0.3

Standaard

goedenavond,

Mag ik vragen hoe je die gegevens van je rooster tevoorschijn haalt ?
    ik zoek zelf ook veel maar ik krijg de MYSQL data maar niet werken op mijn app.
    ik wil data uit de database halen en weergeven in de app maar en kom er maar niet achter hoe dat moet.

Met vriendelijke groet,

Martin-san

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Labels voor dit Onderwerp

Regels voor berichten