Beste mensen,
Het is zo ver! Gingerbread is hier! Op XDA (waar anders) zijn nu de eerste ROMs verschenen op basis van Gingerbread. Het probleem was altijd dat er niet gebeld kon worden met deze ROM maar dat is inmiddels allemaal al verholpen en nu kunnen we gewoon genieten van onvervalste Gingerbread ROMs!
Zie hier de links naar een aantal ROMs:
- CyanogenMod 7
- ShadowMOD
- HoboMod
Installatie:
- Mocht je niet bekend zijn met het installeren van nieuwe software op je telefoon lees dan eerst dit topic door
- Zorg dat je op Froyo 2.2 software draait (ROMs als CM6 en FroyoMOD doen dit dus al, maar GOT 2.2.1 kan ook)
- Maak een nandroid
- Download de gewenste ROM in .zip formaat en plaats deze in .zip formaat in de map OpenRecovery>updates op je SD-kaart
- Start je telefoon op in de OpenRecovery, wipe eerst je dalvik cache en normale cache en zoek dan het kopje apply update.zip en zoek de correcte .zip file.
- Wipe weer even je dalvik cache en normale cache. Kan geen kwaad
- Reboot and enjoy
- Wellicht moet er nog gespeeld worden met de 'baseband files' om goede ontvangst te krijgen. Dit kan met de Androidiani OpenRecovery (OR 1.46)
PS: Iedere keer als er een nieuwe update uitkomt (vaak om de paar dagen) dan download je de nieuwe .zip file en herhaal je de stappen vanaf na het maken van een nandroid in het bovenstaande lijstje. Je verliest hierdoor helemaal niets (apps, contacten, smsjes, niets!), je update alleen maar. Pas als je tussen ROMs gaat switchen verlies je alles.
Update: (10-03-2011)
Ik draai nu al enkele weken de CM7 Gingerbread ROM en ik moet zeggen dat dit de beste ROM is die ik tot nu toe heb gebruikt! Lekker snel, redelijk wat geheugen over en een aantal leuke extras! EN! Een hele goede battery life!

LinkBack URL
About LinkBacks

Met citaat reageren

Het enige wat nog niet schijnt te werken is het kompas...maarja dat gebruik ik ook niet dagelijks dus daar lig ik niet wakker van. Kheb em nu een aantal uurtjes draaien en ik ben er erg over te spreken! Ik laat nog wel even weten wat ik er na een aantal dagen van vind...ik kan me herrineren dat ik over FroyoMOD hetzelfde zei :P Maar tot nu toe erg vet. En toch stiekem ook wel heel vet als je kijkt bij je telefoon status en er staat
Succes!