Motorola Milestone
custom ROM op je milestone
Omdat ik heel goed geholpen ben wil ik anderen hier ook mee helpen.
Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is als iemand die meer ervaren is dan ik opmerkingen heeft hoor ik het graag!
Helemaal onderaan nog een download link voor cm7 Gingerbread!
Er is al een tutorial ( waarvoor heel veel respect!) hier : Froyo beschikbaar voor de Milestone!!!. ( hier kloppen de stappen niet (meer) )
En ook respect voor de mensen van tweekers :[Motorola Milestone] Rooten & Custom ROM's - Android - GoT
Maar er waren ook andere topics geopend met weer andere vragen en antwoorden, waardoor het me een tijd heeft geduurd voordat ik alles gelezen had en begreep.
Dus hier een samenvatting!
Let op! Je bent hierna wel al je apps, instellingen etc kwijt.
Dus maak een backup met bijv. titanium backup.
Benodigdheden:
• Geinstalleerde USB drivers
USB and PC Charging Drivers - Motorola Mobility, Inc. USA
• RSD lite geinstalleerd
tools:rsd_lite [And Developers]
• Geflashte Vulnerable recovery op de telefoon. ( deze heb ik gebruikt op aanraden van Rolanderen en die werkt perfect)
Multiupload.com - upload your files to multiple file hosting sites!
• OpenRecovery op SD kaart dus rechtstreeks erop ( de map open recovery en de update.zip): Androidiani OpenRecovery werkte bij mij beter :
androidiani-openrecovery - Project Hosting on Google Code
• Volledig opgeladen Milestone
1.Zet de telefoon uit en haal de USB-kabel uit de telefoon
2.Laat de telefoon in de bootloader starten, dit doe je doormiddel van omhoog drukken op
de D-pad (omhoog richting het scherm) en tegelijkertijd het indrukken van de powerbutton.
3.Je krijgt een scherm te zien met de volgende tekst:
code:
1Bootloader
2<version number>
3
4Battery OK
5OK to Program
6Connect USB
7Data Cable
Onthoud welke versie van de bootloader je hebt, dit voor stap 8 van het rooten
4.Steek de USB-kabel weer in de telefoon en je zal twee extra regeltjes te zien krijgen:
code:
1Transfer Mode:
2USB
5.Start het in gedownloadde RDS Lite op je computer en volg deze stappen (bij 2 kies je voor het vulnerable recovery sbf-bestand wat je gedownload hebt. )
6.Wacht totdat RSD Lite klaar is, dit is te zien aan de statuskolom waar 'finished' komt te staan en / of aan de resultkolom waar 'pass' komt te staan. Er kan 'please manually power up this phone' staan of de telefoon reboot vanzelf. Schrik hier niet van en zet je Motorola Milestone weer volledig uit en herhaal stappen 3 en 4 van deze guide! Ook wanneer de telefoon reboot moet je ervoor zorgen dat je stappen 3 en 4 herhaalt. (Milestone opstarten in de bootloader met de D-pad en de powerbutton)
7.Wacht totdat RSD Lite klaar is, dit is te zien aan de statuskolom waar 'finished' komt te staan en / of aan de resultkolom waar 'pass' komt te staan.
8.Zet de telefoon uit door middel van de powerbutton en laat hem opstarten in de bootloadermodus.
Dit doe je door het indrukken van de powerbutton tegelijkertijd met de:
X-knop op het toetsenbord: alleen voor bootloader 90.78
cameraknop aan de zijkant, voor bootloaders lager dan 90.78
Druk deze twee knoppen tegelijkertijd in todat je het volgende icoon ziet:
9.Houd nu eerst de volume omhoog knop ingedrukt en druk dan tegelijkertijd op de camera knop om het commandmenu te laten zien
10.Kies met de D-pad voor de optie 'apply sdcard:update.zip' en druk op de centerbutton.
Je hebt nu Android 2.2 draaien.
11.En je zit in de Open recovery. Hier kun je de telefoon rooten, overclocken etc.
12. Maak altijd eerst een nandroid backup. Dit staat in je openrecovery menu.
Wat je dan nog kan doen ( wat ik wel heb gedaan) is een andere custom ROM erop zetten.
wat te doen:
Alvorens het installeren van een ROM altijd voor en na het installeren beide caches wipen (dus niet alleen na). Bij het installeren van een nieuwe ROM is het ook altijd verstandig om toch ook een data wipe te doen om conflicten tussen de ROMs te voorkomen.
1. Download een ROM deze heb ik gebruikt :[ROM][beta 0.05-10.12.27][28 dec 2010]CyanogenMod 6.1.2 for Milestone (2.2.1+) - xda-developers of kies een ander hier: Motorola Milestone Android Development - xda-developers
2. Zet deze op je sdcard in de map: openrecovery/updates
3. Start je telefoon op zoals in stap 8 en 9.
in de openrecovery Dalvik cache en gewone Cache wipen ook data / factory reset
dan kies je apply update
4. Als dat klaar is de Dalvik cache en gewone Cache wipen ( niet data / factory reset)
En dan ben je klaar je custom ROM staat erop.
Maak voor de zekerheid nog een nandroid back up.
* Als je gaat overclocken kan je tot 1100/1200 mhz gaan (dat is stabiel) ik heb zelf 900 gekozen, download de app setcpu zodat je de processor kan beheren.
(vergeet niet om root phone aan te klikken dan kan je pas overclocken en setcpu gebruiken)
* Je kan nog veel meer doen in de open recovery kijk er rustig naar maar zorg dat je een goede back up hebt
batterij tip!
Charge bug:
De charge bug houdt in dat de software op je telefoon denkt dat je batterij vol is bij iets van 60%. Als hij zegt dat ie volledig opgeladen is moet je de telefoon even loskoppelen, uitzetten, batterij er uit halen en weer (zonder batterij, zonder aan te zetten) aan de lader hangen. Je krijgt dan uiteindelijk een schermpje met een batterij met een vraagteken er in. Als je dan je batterij er weer insteekt zal hij iets van 60% aangeven en daarna in die stand wel volledig opladen. Scheelt aanzienlijk in battery life.
cm7 Gingerbread 16-3-11:http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=941346
Special thanks voor Rolanderen! Die heeft me ontzettend geholpen.

LinkBack URL
About LinkBacks

Met citaat reageren
Het is ook wel een goed idee om even credit te geven aan de mensen van Tweakers die het leeuwendeel van de bovenstaande methode (het flash gedeelte) hebben geschreven