*

BlackList - Pagina 2
  1. Sponsors (verdwijnt wanneer je inlogt)

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 22

Discussie: BlackList

Toestel
    Samsung Galaxy S2

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maurice1970 Bekijk bericht
    Men kan in iedergeval melding maken van verdachte dingen die te maken hebben met een app. Bijvoorbeeld zoals deze app? battery upgrade app

Verdacht aan deze app vind ik de manier waardoor je eraan komt. Via een reklame in 1-tap cleaner, de enige optie hier is een download link (waar ik per ongeluk op geklikt heb). Als ik dan toch even naar de rechten van deze app kijk lijken hier een hoop rechten te staan die de app niet nodig zou moeten hebben. Zoeken op internet levert ook verder niks op...

Als je het niet helemaal vertrouwt kun je altijd via de zoekfunctie in dit draadje checken of er meer mensen zijn die er iets over te vertellen hebben.
    Deze is wat mij betreft inderdaad niet te vertrouwen. Ik vond na wat speurwerk onderstaande melding:

"Veel smartphone-gebruikers maken zich nog geen zorgen over virussen op hun telefoon, maar zijn wel bang voor een lege accu. De apps in kwestie, Battery Doctor en Battery Upgrade, verlengen de accuduur niet maar verzamelen het adresboek, telefoonnummer, gebruikersnaam, e-mailadres en het IMEI-nummer. Met deze gegevens zou een aanvaller gesprekken en sms-berichten kunnen onderscheppen. Ook het aanroepen van dure telefoonnummers en versturen van sms-berichten zou mogelijk zijn."

Bron: http://www.smartphone.pcbeveiligen.n...eigen-privacy/

Toestel
    Sony Xperia S
    Provider
    Hi
    Root
    Nee
    Androidversie
    2.3.7
    ROM
    Standaard

Standaard

We zouden als androidworld community dat best wel kunnen doen.
    Maar een simpele zwarte lijst zal natuurlijk niet voldoen.
    Gelukkig is er een reeks geweest op AW om je eigen app te bouwen. Dus mensen. Kom maar op! ;-)

JHS_NL's schermafbeelding

Toestel
    HTC Desire Z
    Root
    Nee
    Androidversie
    2.3.3

Standaard

Nou ik denk dat een zwarte lijst een goed begin is. Je kan dan in het kort een linkje plaatsen naar een topic waarin de reden staat of een samenvatting ervan kunnen geven. Je kan dan door te zoeken (Ctrl+F) vanuit je browser snel zien of de app in de lijst voor komt.

redbulletnl's schermafbeelding

Toestel
    LG E720 // Samsung Galaxy S2
    Androidversie
    2.2 //2.3.5

Standaard

Na een gesprek met een admin ben ik er achter gekomen dat het best moeilijk is om het te maken (de blacklist)

Kernel:
    Ninphetamine Kernel
    ROM: Dutch GingerPower SGS2 2.3.6LA4 Blue Edition

Standaard

ben ik even blij dat ik dit forum heb ondekt,.
    Lijkt me super handig,.

Ik krijg straks een nieuwe Android toestel, en dan zal ik bij het installeren van alle apps zeker even kijken of ze in de blacklist zouden staan,.
    Als de telefoon dan naar wens werkt, dan ga je natuurlijk niet bij elke app kijken of ie in de blacklist staat,. maar idd als je telefoon dan problemen gaat geven kan je wel even de laaste 5 geinstalleerde apps opzoeken en kijken of ze op de lijst staan,

Een soort van app zou ook te gek zijn, maar idd daar heb je natuurlijk al virusscanners voor,
    Bestaat er eigenlijk ook een soort van firewall voor Android?

Gr erik0808

Standaard

hoi Maurice die battery ap is inderdaad een app die je niet moet instaleren doe je dat wel dan ben je de pineut het steelt namelijk je bel tegoed en belbundel ik had he geinstaleerd en een paardegen later was mijn beltegoed a 5 euro foetsie
    blijkt een virus in te zitten die berichtjes gaat stuuren naar sms diensten en dan ontvang je meerdere smsjes die kosten 1,50 perbericht dus voordie gasten Kasa

Toestel
    Samsung Galaxy Ace GT-S 5830
    Root
    Nee
    Androidversie
    2.3.5

Standaard

Hoi allemaal,
    Een blacklist klinkt wel handig, maar net zoals op de pc kun je veel voorkomen (nooit alles natuurlijk) door zelf alert te zijn. Zelf kijk ik altijd naar de machtigingen die een app nodig heeft (of ze wel reëel zijn voor de functie die de app heeft), en ik kies bij voorkeur een app die veel positieve reviews heeft. Het geeft geen 100% garantie, maar het helpt wel.

Het ratje's schermafbeelding

Toestel
    Samsung Galaxy S Apple iPhone 4s

Standaard

Lijkt me ver(re) van handig om zo'n lijst te creeëren, door de snelle 'updates', komst en roulering
    van apps ga je dit echt niet elke keer bijhouden en ben je al snel té laat met dit soort dingen.

Phone: Samsung GT-I9000
    Android: 4.0.4
    ROM: WeUI 1.0 by NightShack0
    Kernel:
    3.1.10_IcyGlitch_V14-B6_I9K-T959D tk@Glitch#1

Phone: Samsung GT-I9000
    Android: 4.0.4
    ROM: 9-20120521-NIGHTLY-galaxysmtd
    Kernel: 3.1.10_IcyGlitch_V14-B6_I9K-T959D tk@Glitch#1

Homescreens:
    Android Theming [blog in progress]
    Blog: CyanogenMod NL
    [blog in progress]
    Donate:
    Please help the Cyanogenmod project

DaveDH's schermafbeelding

Toestel
    Samsung Galaxy S

Standaard

nu vraag ik me dus af waarom het realiseren van deze lijst ingewikkeld moet zijn . Er is 1 of meerdere mensen die toegang hebben tot de eerste post . en iedereen die een rotte app(el) vind kan het in het vervolg in dezelfde tread de rotte app(el) posten met de bijbehorende motivatie . de topic starter(s) die voegen hem dan weer toe aan de lijst . Lijkt me een redelijk simpel concept. Mocht het nu te moeilijk zijn om meerdere mensen toegang te geven to dezelfdxe post . dan krijgt iedere topicstarter die de lijsten bij houd zijn eigen post naar gelang hoeveel leden dit bijhouden . dus post 1 , persoon 1 die de lijst bijhoud , post 2 , de tweede persoon die ook de lijst bij houd , post 3 de derde persoon die deze lijst bij houd , en ga zo maar door . Het succes van deze tread word mede bepaald door de PR . Zie ik het nu te simpel ?

edit

en ja het kan natuurlijk wezen dat je niet dezelfde minuut de rotte app(el) vind en en gepost wordt , en de kans is zeer reeël dat er altijd wel iemand de pineut is , maar we kunnen het risico wel verlagen met zoon lijst . Door de mensen te beschermen die deze app eerst nachecken . je bent nooit 100% veilig maar beter iets dan niets .
    Laatst gewijzigd door DaveDH; 18 February 2012 om 16:01

Be not inhospitable to strangers
    Lest they be angels in Disguise

Ik heb geen Lag-fix nodig .... ik lach de hele dag door

JHS_NL's schermafbeelding

Toestel
    HTC Desire Z
    Root
    Nee
    Androidversie
    2.3.3

Standaard