*

Ik wil in het interne telefoongeheugen van mij HTC Legend kijken.
  1. Sponsors (verdwijnt wanneer je inlogt)

Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: Ik wil in het interne telefoongeheugen van mij HTC Legend kijken.

Standaard Ik wil in het interne telefoongeheugen van mij HTC Legend kijken.

Hallo allemaal,

Laatst wilde ik een app downloaden om slow motion video's mee te maken.
    Ik ging dus naar de Market van mijn HTC Legend en zocht daar naar zo'n app.
    Die heb ik ook gevonden, hij heette: controlled captutre.
    Ik klikte op downloaden en zoals altijd ging hij dat netjes doen. Toen hij de app ging installeren, stond er opeens dat het bestand niet geldig was en dat de installatie was mislukt. Jammer, dacht ik. Maarja...
    De app was ongeveer 10mb. Best veel dus. Het probleem is dat het bestand wel gedownload is en ergens in mijn interne geheugen rondzweeft. Maar ik kan hem niet vinden om hem te verwijderen. Maar de app heeft dus wel 10mb van mijn telefoongeheugen in beslag genomen. Ik kan namelijk (zoals gewoonlijk) niet mijn interne geheugen lezen om hem te verwijderen. De app staat ook niet in de Market bij "mijn apps". Ook heb ik al mijn hele sd-kaart afgezocht naar dat rotbestand, maar hij was nergens te vinden. Hij staat dus zeker in mn telefoon.

De problemen: het telefoongeheugen schommelt nu ook heel erg tussen de 10mb en de 300kb. Gisteren is hij hiermee gestopt. Maar wel op de 3mb!!! Dat is zelfs te weinig geheugen om mijn muziek te kunnen luisteren en mijn foto's te bekijken!!! Ook kan ik geen andere apps meer downloaden!!! En ook sluiten heel veel apps zich nu ook al meteen af als ik ze open.

Kortom, best een groot probleem als je t mij vraagt.
    Weet iemand of er een mogelijkheid is om toch in mijn telefoongeheugen te kijken om het bestand alsnog te verwijderen?

Groetjes, en alvast bedankt.

Toestel
    HTC Desire
    Androidversie
    2.3.3

Ik kan met de GRATIS app 'ES File Explorer' in mijn interne telefoongeheugen kijken.

Aangezien jij niks meer kan downloaden en kan installeren zal ik eerst een andere app(s) verwijderen als ik jou was voor de download en installatie van ES File Explorer. (Misschien kun jij 'Spraakgestuurd zoeken' verwijderen, deze heb je normalite toch niet nodig en is best groot).

PS: ES File Explorer is verplaatsbaar naar de SD kaart. Weet jij sowieso wel van de optie af dat je apps naar je SD kaart kunt verplaatsen?

1. Download en installeer dus ES File Explorer uit de Android Market;
    2. Open de app en klik rechtsbovenin op het pictogram met die 9 hokjes. Hiermee zet je alle mappen en bestanden in een lijst-overzicht i.p.v. een tegeloverzicht. Als alles alfabetisch onderelkaar staat zoekt dat wat makkelijker;
    3. Standaard wordt je SD kaart inhoud getoond door de app;
    4. Klik nu linksbovenin op het sterretje;
    5. Je kunt nu kiezen uit Home (overzicht SD kaart), uit Phone (overzicht INTERN GEHEUGEN), uit My Downloads en uit My Pictures;
    (Misschien staat die rot-app van jouw wel onder My Downloads);
    6. Kies dus uit Phone (als je het bestand niet onder My Downloads kunt vinden) en zoek onder welke map die wel kan staan. Dat zal ik niet weten.
    7. Wat ik wel weet is dat je niet zomaar bestanden of mappen van het interne geheugen moet gaan verwijderen! Daardoor kun je flink in de problemen komen. (Maar misschien beveiligd ES File Explorer je daar ook wel voor, ikzelf heb het nog nooit uitgeprobeerd natuurlijk). Zoek dus alleen naar dat specifieke bestand (of map, want misschien heeft die app wel een hele map aangemaakt).

Succes ermee in elk geval. Ik hoop dat het zo op deze manier gaat lukken.

Standaard

Ja, ik wist idd al dat je dingen naar je SD kaart kon overzetten. Ik zal het proberen. Alvast bedankt

Standaard

Dank je. Het is gelukt. :-)

Toestel
    HTC Desire
    Androidversie
    2.3.3

Lightbulb

Dat is goed nieuws. En uiteindelijk heb je het helemaal zelf gedaan.

ES File Explorer is een zeer handige app!

TIP:
    Wil je meer ruimte vrij maken van het interne geheugen, dan je ook gratis de app 'History Eraser' downloaden uit de Market. Ook deze app is verplaatsbaar naar het SD geheugen.

1. Download en installeer de app;
    2. Open de app en vink linksonderin naast de knop 'Clean selected' aan. Hiermee selecteer je alle op te schonen paden;
    3. Klik op de knop 'Clean selected' en vervolgens voor 'Do it';
    4. Alle gebruikerssporen worden gewist. Dit kan zomaar een aantal MB's schelen. Bovenin in het balkje kun je zien hoeveel je ruimte je nu nog over hebt;
    5. Wil je bepaalde dingen niet gewist hebben (zoals berichten), dan kun je de lijst altijd even doorlopen en dan haal je het vinkje er gewoon achterweg.

Root
    Ja
    ROM
    Standaard

Standaard

Ik heb een vergelijkbaar probleem, maar kan het bestand niet vinden.. Mag ik vragen in welke map jij het uiteindelijk gevonden hebt?

Soortgelijke discussies

1. Kijken wat er op je telefoongeheugen staat?
    Door roeless in forum Algemene vragen over Android
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 15 September 2011, 10:46
  2. telefoongeheugen vol
    Door kim1982 in forum Samsung Galaxy Ace
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 11 June 2011, 12:00
  3. Telefoongeheugen (interne SD) legen
    Door rbeijers in forum Samsung Galaxy S
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 2 April 2011, 14:46
  4. Reacties: 11