*

Hero en Wifi
  1. Sponsors (verdwijnt wanneer je inlogt)

Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10

Discussie: Hero en Wifi

Standaard Hero en Wifi

Hallo allemaal. Korte vraag, na het updaten naar de laatste versie firmware, gebeurd het regelmatig dat ik mijn WiFi connectie kwijtraak met mijn router thuis. Mijn laptops hebben hier helemaal geen last van, dus aan de router ligt het niet. In de logbestanden van mijn router zie ik wel dat mijn Hero regelmatig disconnect en dan weer connect. Beetje vreemd, zijn er nog andere mensen met dit probleem?

Mvg.

Mark

Toestel
    HTC Hero

Standaard

Hier heb ik dus ook last van! Echt heel irritant! Ik had het trouwens ook al met de vorige versie van de firmware en hoopte dat het opgelost werd door de update maar helaas! Heb het forum al doorgelezen maar ik kon geen oplossing vinden!
    Wie of wie helpt ons?

Toestel
    Nexus One

Standaard

Staat soms ingesteld dat WiFi automatisch moet gaan 'slapen' zodra er een tijdje niets met het toestel is gedaan?

Kijk eens bij Instellingen--> Draadloze bedieningselementen--> WiFi-instellingen--> Menu--> Geavanceerd--> WiFi-Slaapbeleid

Als je 'm op Nooit zet, dan gaat 'ie niet meer automatisch uit naar een paar minuten.

Toestel
    HTC Hero

Standaard

Yep, heb ik ook gedaan! Slaapbeleid had ik al op nooit gezet omdat ik dacht dat dat het probleem was maar ook dit hielp helaas niet.

Standaard

Ik heb hetzelfde probleem met mijn Hero.
    Toch lijkt het wel met de kwaliteit van de verbinding te maken te hebben, want als ik hem via via WiFi connect (een app) verbinding laat maken met mijn buurman is de verbinding veel stabieler.
    Volgens een verkoopster van Dynabyte ligt het aan de kwaliteit van veel ADSL verbindingen. Als er in een wijk teveel adsl verbindingen zijn, krijg je interferentie tussen die verbindingen en ontstaat er de zogenaamde klapperverbinding.
    Het is wel zo dat mijn Hero daar meer last van heeft dan mijn laptop, maar ook die vliegt er regelmatig uit. Gelukkig krijgen wij hier binnenkort galsevezel (de straat ligt nu open).

AVS
    AVS is offline

Toestel
    Galaxy S II GT I9100
    Provider
    Vodafone
    Root
    Ja
    Androidversie
    Android 2.
    ROM
    DGP SGS2 Blue Edition XXLA4

Standaard

Probeer eens een ander kanaal in te stellen in je accespoint.
    Bijna altijd staan die dingen op kanaal 11 vanuit de fabriek ingesteld. Heb je nou veel mensen in de straat die draadloos hebben dan is de kans groot dat alles op over kanaal 11 gaat. Ook dat geeft veel meer kans op interference.
    Ik gebruik het tooltje "WiFi analyzer" op m'n hero en die geeft perfect aan op welke kanalen ze bij jou in de straat zitten. Zet jouw accespoint op een kanaal dat niet gebruikt wordt.

Zelf heb ik geen enkel probleem met het verbinden en vasthouden van het WiFi signaal. als ik eenmaal verbonden ben dan blijft de verbinding er constant terwijl m'n accespoint 2 etages hoger staat, dus met 2 betonnen vloeren ertussen.

PaveInnocent's schermafbeelding

Toestel
    G1 Donut

Standaard

*Jaloers*
    waar woon je?
    Eindhoven?

AVS
    AVS is offline

Toestel
    Galaxy S II GT I9100
    Provider
    Vodafone
    Root
    Ja
    Androidversie
    Android 2.
    ROM
    DGP SGS2 Blue Edition XXLA4

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PaveInnocent Bekijk bericht
    *Jaloers*
    waar woon je?
    Eindhoven?
    Neu...geen eindhoven

Toestel
    HTC Hero

Standaard

Hoi hoi, bedankt voor de tip maar ook helaas werkt deze niet, hij blijft af en aan contact maken en verliezen. Echt heel vreemd, terwijl ik op mijn werk kan internetten tot ik er bij neerval :-) als ik er echt niet uit kom dan zal ik dezelfde router kopen en thuis neerzetten, is misschien handiger..

Standaard

ik heb na de laatste update naar 2.3.6. dat mijn toestel (galaxy s) elke minuut verbreekt en opnieuw contact zoekt met WiFi, ip ophalen etc. Na lang zoeken heb ik een oplossing gevonden die voor mij werkt.
    Mijn modem stond bij de dhcp servers lan ingesteld op leasetime forever. Dat naar twee weken gezet en mijn WiFi is weer goed, verbreekt niet meer. ik hoop dat de oplossing ook voor jullie werkt!

Soortgelijke discussies

1. htc hero - wifi connect lukt niet
    Door xkwadraat in forum Algemene vragen over Android
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 8 October 2009, 21:41
  2. WIFI werkend
    Door Edwin in forum Algemene vragen over Android
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 12 September 2009, 15:23
  3. WIFI probleem
    Door Idske in forum Algemene vragen over Android
    Reacties: 7