*

Hulp gevraagd welk systeem ik moet laten installeren. - Pagina 9
  1. Sponsors (verdwijnt wanneer je inlogt)

Pagina 9 van 11 EersteEerste ... 7891011 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 81 t/m 90 van 110

Discussie: Hulp gevraagd welk systeem ik moet laten installeren.

Moderator z0rk's schermafbeelding

Toestel
    HTC Desire - HTC Desire HD - HTC Flyer
    Provider
    Mobile Vikings
    Root
    Ja
    Androidversie
    4.0.4
    ROM
    MIUI ownz!

Standaard

Je hoeft mijn advies niet meer te volgen hoor, je telefoon is S-OFF, heeft root, en als je 800+ MB geheugen hebt zijn je partities ook perfect gelukt. Dus de root procedure opnieuw doen hoeft zelfs niet meer.

Wel raad ik je aan een andere recovery te installeren. Het makkelijkst is om een beetje centjes te geven aan de volledige versie van 4ext recovery, die kun je gewoon vanuit de Market installeren. Als je die installeert verandert er trouwens niets aan je werkende telefoon, de veranderingen zijn alleen te zien als je opnieuw opstart naar recovery.

Die paniek die je had ken ik maar goed genoeg, ik stond zelfs een stapje verder met een 'USB brick', gsm wou niet meer opladen en SD kaart was niet meer toegankelijk enzo. Echt bagger. Maar het komt altijd wel terug in orde :-)

T'is door al die probleempjes eens gehad te hebben dat je het meeste bijleert hoort. Ik was ook niet bepaald een Android guru toen ik ermee begon hoor...
    Vergeet geen waardering toe te kennen

HTC Desire HD
    running RD MIUI ICS, OC 1.4Ghz
    HTC Desire running MIUI XJ D2EXT X-PART, OC 1.1Ghz with SetCPU
    HTC Flyer running XK Project CM/MIUI
    Ik had Sense op al mijn toestellen... Van de winkel tot thuis

Standaard

Heel even een update, nadat ik nogmaals z0rk, niekie en peter wil bedanken voor hun hulp.

Op zich gaat het niet slecht met mijn telefoon, alles werkt en ik kan er ook nog mee bellen (haha).

Toch weet ik dat het niet 100% is, ik krijg namelijk de melding dat de telefoon het proces 'com.htc.bgp' niet kan starten en ik moet daarna die melding dus sluiten. Voor zover ik het nu kan inschatten is het geen 'levensbedreigende' foutmelding, maar het is natuurlijk niet zoals het hoort. Daarbij komt dat het af en toe voorkomt dat sommige App-icoontjes veranderen in groene Android-icoontjes en als ik die dan aanklik dan krijg ik de melding "Het gekoppelde programma is niet meer op de telefoon geïnstalleerd" (wat komt doordat ik die Apps naar m'n SD-kaartje heb verplaatst, denk ik). Als ik mijn telefoon opnieuw opstart dan is dat probleem verholpen.

Dus.........nog eventjes zo doorgaan maar ik heb wel het vermoeden dat ik jullie hulp snel weer nodig zal hebben als ik toch weer ga proberen om alles 100% te krijgen (en zal dus eerst alle berichten die hier staan nog eens goed door lezen).

Toestel
    Provider
    Mobile Vikings
    Root
    Ja
    Androidversie
    4.0.4
    ROM
    MIUI ownz!

Standaard

Heb je al een snellere SD kaart gaan halen?
    Ik heb eergisteren voor m'n broer nog een 8gig class 10 gekocht voor 14€, ideaal kaartje ;-)

HTC Desire HD

Standaard

Dag heren, (ben ik weer),

Nou, de afgelopen week heeft mijn telefoon het goed gedaan. Buiten het feit dat ik meerdere keren per dag de melding omtrent het 'com.htc.bgp' heb ik geen problemen. Maar het is natuurlijk wel leuk als het systeem 100% zou draaien, dus zonder die foutmelding.

Ik heb nu als eerste een nieuw sd-kaartje gekocht, een 16gig class10, dus dat moet voldoende groot en snel zijn.

Maar daar begint dan ook mijn eerste stap/vraag. Ik ga het nieuwe kaartje nu dus formateren, maar wat is nu het beste? Fat, Fat32, of NTFS? En, moet ik ook partities aanmaken op het kaartje?

Toestel
    Provider
    Mobile Vikings
    Root
    Ja
    Androidversie
    4.0.4
    ROM
    MIUI ownz!

Standaard

Yup, volg gewoon opnieuw de procedure van het partitioneren die ik hierboven al getypt had. Ik raad ook aan ineens een full wipe te doen en een verse ROM te installeren, dan zal de foutboodschap ook weg moeten zijn

HTC Desire HD

Standaard

Dag z0rk, nou ik ga nou voor de MIUI XJ D2EXT X-PART, eens kijken wat dat voor verschil is met de huidige.

Okay,

1. Telefoon opnieuw opgestart in Boot-mode
    2. Via recovery naar het menu gegaan waarin ik kon kiezen voor "Partition SD-card"
    3. Gekozen voor 1024MB, en OMB Swap
    4. Daarna een full wipe gedaan waarbij er werd gerest naar factory settings
    5. Install ZIP en gekozen voor de "

[top]MIUI_XJ_D2EXT_X-PART_2.2.10_2.3.7_GS_3P_Final_Signed_njmkl52369.zi p "

6. Telefoon opnieuw opgestart.
    Laatst gewijzigd door kees draaihuis; 15 February 2012 om 19:12

Standaard

Telefoon opnieuw opgestart en het werkt. Al even vlug rondgekeken, maar bij deze MIUI kan ik de icoontjes in het opstartscherm niet naar de prullenbak verwijderen "System apps kunnen niet worden verwijderd". Dat vind ik al wat minder aangezien ik zelf wil bepalen welke icoontjes er op mijn scherm komen te staan.

z0rk, weet jij een manier om die systeem-apps te verwijderen? Of heb jij ze er gewoon op laten staan?
    Laatst gewijzigd door kees draaihuis; 15 February 2012 om 21:30

Toestel
    Dezire Z

Standaard

Ben wel geen z0rk en ook geen heer Maar meestal zijn systeem apps wel te verwijderen met titanium backup
    te vinden in de Market. Als je weer eens na install van een nieuwe ROM zulke foutmeldingen krijgt heb je misschien niet gewiped of is er iets niet goed gegaan met het wipen.
    HTC Desire Z - Rooted en S-OFF
    [Sense 3.5] Energy™ -.¸¸.·´¯ RCMix 4.0 Energized BLUE Edition ¯´-.¸¸.-

Standaard

Dag mevrouw Niekie, ik had inderdaad al gevonden dat het met Titanium backup zou moeten kunnen. Dus ik heb de gratis versie geinstalleerd en toen aangegeven dat ik (bv.) de Supermarket wou verwijderen. Die optie stond inderdaad bij T.B. Echter toen ik dat aangaf startte de telefoon opnieuw op en kreeg ik een afbeeldinkje te zien met een uitroepteken er in. De telefoon bleef hangen en ik moest 'm opnieuw opstarten. Toen stond Supermarket nog steeds op het eerste opstartscherm. Daarna nog een keer geprobeerd met T.B. maar er gebeurde precies hetzelfde.

Toestel
    Provider
    Mobile Vikings
    Root
    Ja
    Androidversie
    4.0.4
    ROM
    MIUI ownz!

Standaard

Ten eerste: in MIUI heb je geen app drawer. AL je apps komen dus op je bureaublad. Ik heb een mapje Junk gemaakt waar ik de onnodige troep in gooi.

Ten tweede: ga in MIUI aub niet zomaar zonder achtergrondkennis apps verwijderen met Tit backup omdat je ze niet op je bureaublad wilt, want dan gaat je systeem vierkant draaien op den duur...

HTC Desire HD

Pagina 9 van 11 EersteEerste ... 7891011 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. Reacties: 5
    Laatste bericht: 7 January 2012, 14:05
  2. telefoon(systeem) moet vaak opnieuw laden
    Door jssollie in forum HTC Sensation
    Reacties: 13
    Laatste bericht: 14 November 2011, 22:42
  3. welk toestel moet ik kiezen
    Door Marjav in forum Koopadvies
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 28 October 2011, 11:46
  4. advies gevraagd: onder welk account toestel hangen?
    Door legallyblonde11 in forum Algemene vragen over Android
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 13 August 2011, 21:30
  5. Uitleg gevraagd over SD/USB en systeem opslag Galaxy S +
    Door Navigator in forum Samsung Galaxy S
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 9 August 2011, 11:58

Regels voor berichten