Update Google Maps in de Android Market

Eén van de grootste Google successen is wel de Google Maps applicatie. Er zijn al ontelbare mash-ups mee gemaakt en is totaal ingeburgerd in de internetmaatschappij. Ook op ons Androidtoestel ontbreekt hij niet en sinds vandaag*beschikt hij ook nog over een update. *Een update die (heel gek) niet werd aangekondigd door een notificatie in je panel, maar een update die heel stil en bijna stiekem is uitgerold door Google.

Wat is er allemaal nieuw in Google Maps? Het is nu mogelijk om je status te updaten in Latitude, dmv een soort Shoutbox. Dus je kunt nu vertellen wat je doet op de locatie van je latitude. Overigens wel grappig dat ze in de Google*Latitude Shoutbox het woord Shout erg letterlijk vertaald hebben, er staat nu 'roepen'..en dat bekt helemaal niet. Daarnaast kun je wanneer je een route gaat ingeven kiezen tussen auto, openbaar vervoer en een wandelroute, een prettige extra feature. Er is ook "voice search" toegevoegd, maar die heb ik nog niet kunnen vinden, maar het zou natuurlijk heel goed kunnen dat ik er overheen kijk, of hij is niet beschikbaar voor de NL'se taal.

Natuurlijk lezen we van jullie weer de aanvullingen op deze post. Reizigers met het ov, kunnen jullie aan de gegevens*komen? Een zoekopdracht van Ridderkerk naar Barendrecht gaf mij geen info namelijk.

[gallery columns="2" orderby="post_name"]

Reacties --> Update Google Maps in de Android Market