*

idee voor app
  1. Sponsors (verdwijnt wanneer je inlogt)

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15

Discussie: idee voor app

Standaard idee voor app

hallo allemaal,

ik ben net nieuw op dit forum maar daar is een reden voor.

ik heb een heel goed iede bedacht voor een app alleen kan ik geen app maken
    omdat ik nog geen patent op mijn iede heb wil ik het niet meteen hier posten maar ik kan wel zeggen dat het niet ingewikeld is en er geen bewegende beelden bij komen kijken.
    als je een app kan maken zou je dan kunnen reageren?

mvg

109461

bassie1995's schermafbeelding

Toestel
    Samsung Galaxy S GT-I9000
    Androidversie
    2.3.7

Standaard

Zeg eens wat je wil maken . Reageer wel iets later waarschijnlijk, aangezien ik zo naar m'n vader ga .
    • Android 4.0.4
    • AOKP Build 33
    • Theme = Standaard
    • Kernel = Devil2_0.72_i9000_CFS_BLN_VC_XL_BM
    • Baseband = Modem = Phone = I9000XXJVT
    • CSC = No idea
    • Tweaks = Some, governor and CPU scaling
    • CPU = 110-1200 + 10% LiveOC
    • Quadrant = ???

TW 4.5 SGS II Theme: http://forum.xda-developers.com/show....php?t=1185513
    TW 4.5 ICS Theme: http://forum.xda-developers.com/show....php?t=1315545

Heb ik je ergens mee geholpen, dan is het een kleine moeite even op het sterretje links te klikken.

Standaard

het idee is een app om snel je rooster te kunnen checken.
    ik zit op een midelbaren school en heb gemerkt dat daar wel interessen voor is

meule's schermafbeelding

Toestel
    galaxy s
    Androidversie
    ics

Standaard

wacht nog maar even met je patent want volgens mij heb ik zoiets al voorbij zien komen hier
    groet Maurice.

Phone :
    Samsung Galaxy S1
    Firmware : ICS
    ROM : AOKP Milestone 4
    Kernel : Semaphore 0.9.1
    Modem : ZSJPG

Standaard

ja dat weet ik maar ik wil het wat uitgebrijder aanpakken

ik had bedacht dat je zoveel mogelijk scholen van NL moet zien te kopelen.
    vervolgens moet je er voor zorgen dat elke roostermaker zelf zijn rosters online gooit op zo'n manier dat het op de app te zien is.
    de app hoeft dan aleen maar te zijn dat de eerste keer moet instellen op welke school je zit en in welke klas en vervolgens kan je altijd makelijk bij je rooster.
    dan had ik zelf nog het probleem bedacht hoe krijg ik dit bij alle scholen.
    maar dat probleem is te overkomen want alle schoolen hebben zich samen verenigd bij een vereneging, en via die vereneging kan je de mail adressen van alle schoolen krijgen en er voor zorgen dat ze mee gaan doen aan de app.
    ik weet allen niet of zo'n app te maken is want ik heb daar helemaal geen verstand van.

Toestel
    Google Galaxy Nexus
    Provider
    Vodafone
    Root
    Nee
    Androidversie
    4.0.4
    ROM
    AOSP/Yakju

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 109461 Bekijk bericht
    ja dat weet ik maar ik wil het wat uitgebrijder aanpakken

ik had bedacht dat je zoveel mogelijk scholen van NL moet zien te kopelen.
    vervolgens moet je er voor zorgen dat elke roostermaker zelf zijn rosters online gooit op zo'n manier dat het op de app te zien is.
    de app hoeft dan aleen maar te zijn dat de eerste keer moet instellen op welke school je zit en in welke klas en vervolgens kan je altijd makelijk bij je rooster.
    dan had ik zelf nog het probleem bedacht hoe krijg ik dit bij alle scholen.
    maar dat probleem is te overkomen want alle schoolen hebben zich samen verenigd bij een vereneging, en via die vereneging kan je de mail adressen van alle schoolen krijgen en er voor zorgen dat ze mee gaan doen aan de app.
    ik weet allen niet of zo'n app te maken is want ik heb daar helemaal geen verstand van.
    Heb je ook al nagedacht wat het kost om zoiets te maken? Laten we die kosten van die app zelf even weglaten.

Je hebt toch een flink deel van de scholen nodig die mee werken. Er zijn zo'n 650 middelbare scholen in Nederland. Stel even dat je als doel hebt om bij een eerste versie 50 scholen te kunnen ondersteunen.
    Dan heb je dus 50 scholen nodig die hun rooster-systeem zo aan moeten passen zodat die data bij de server achter de app terecht komt. En per school ben je toch duizenden euro's verder om die koppeling te bouwen. Wie gaat dat betalen? Ik denk niet dat je scholen zo ver krijgt als je alleen nog maar een idee hebt.

En die scholen bereiken is het probleem niet, ze overhalen om mee te doen. Dát is het probleem. Op wikipedia staat zo al een lijst van een paar honderd scholen.

Die app maken is echt het kleinste probleem.
    Laatst gewijzigd door fifarunnerr; 3 February 2012 om 13:01

Toestel
    Androidversie
    2.3.7

Standaard

Jep, het overstappen is heel erg duur. Ben er zelf mee bezig, fifa (mag ik je zo noemen? ) volgens mij voor zijn school ook.

De app is niet zo moeilijk als je het goede systeem gebruikt. Daarnaast is er al een app voor het nieuwe systeem van Gruber & Petters (wij gebruiken het, alleen een te oude versie -.-'). Daarnaast moet je een vaste check maken als je de school enzo invoert, maar dan moet je dus om het te checken in een URL precies goed in het tekstvak invoeren. En mijn school is nu drie keer van naam veranderd in drie jaar... Van St.-Antoniuscollege naar Antoniuscollege naar Antoniuscollege Gouda :P.

Daarnaast: dan moet je het wel voor alle platforms doen, zoiets, en iOS is heel anders (dus ook qua API's) dan Android, WP7 en BB OS.

En moeten de rooster achter een wachtwoord staan volgens de wet? Dan zijn ze op mijn school illegaal bezig... xD
    • Android 4.0.4
    • AOKP Build 33
    • Theme = Standaard
    • CSC = No idea
    • Quadrant = ???

Heb ik je ergens mee geholpen, dan is het een kleine moeite even op het sterretje links te klikken.

Standaard

Ik had gewoon gedacht dat een school zijn roosters op een soort online database zouden kunnen zetten en dat de app daar zijn gegevens dan vanaf haalt. Dan moet je alleen zorgen dat de app veel verschilde soorten bestanden kan lezen. (Ik ga er van uit dat je veel verschillende soorten bestandstiepen hebt in de rooster wereld) maar dat is niet mogelijk?

Toestel
    Androidversie
    2.3.7

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 109461 Bekijk bericht
    Ik had gewoon gedacht dat een school zijn roosters op een soort online database zouden kunnen zetten en dat de app daar zijn gegevens dan vanaf haalt. Dan moet je alleen zorgen dat de app veel verschilde soorten bestanden kan lezen. (Ik ga er van uit dat je veel verschillende soorten bestandstiepen hebt in de rooster wereld) maar dat is niet mogelijk?
    Het kan zo zijn dat het voor de app apart in een XML wordt gezet die je uitleest, maar bedenk eens hoeveel moeite het kost om al die bestanden te maken, en de servers aan te schaffen voor alle scholen, en alles op de servers zetten, het extra dataverkeer, onderhoud van de servers, enzovoorts.

Goed idee, meer ik denk dat het moeilijk te doen is. Ik denk ook dat het voor een school beter is om dat per school te doen, hebben ze alles in eigen hand.
    • Android 4.0.4
    • AOKP Build 33
    • Theme = Standaard
    • CSC = No idea
    • Quadrant = ???

Toestel
    Google Galaxy Nexus
    Provider
    Vodafone
    Root
    Nee
    Androidversie
    4.0.4
    ROM
    AOSP/Yakju

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie1995 Bekijk bericht
    Jep, het overstappen is heel erg duur. Ben er zelf mee bezig, fifa (mag ik je zo noemen? ) volgens mij voor zijn school ook.

De app is niet zo moeilijk als je het goede systeem gebruikt. Daarnaast is er al een app voor het nieuwe systeem van Gruber & Petters (wij gebruiken het, alleen een te oude versie -.-'). Daarnaast moet je een vaste check maken als je de school enzo invoert, maar dan moet je dus om het te checken in een URL precies goed in het tekstvak invoeren. En mijn school is nu drie keer van naam veranderd in drie jaar... Van St.-Antoniuscollege naar Antoniuscollege naar Antoniuscollege Gouda :P.

Daarnaast: dan moet je het wel voor alle platforms doen, zoiets, en iOS is heel anders (dus ook qua API's) dan Android, WP7 en BB OS.

En moeten de rooster achter een wachtwoord staan volgens de wet? Dan zijn ze op mijn school illegaal bezig... xD
    Mijn app staat al 3 maanden in de Market, maar er zijn al een aantal updates geweest
    En volgens mij noemt het halve internet mij fifa, dus dat ben ik wel gewend.

En dat het verborgen moet staan dat stond op een of andere inlogpagina van Avans. Maar dat is inmiddels weer weg en ik kan er nergens meer wat van vinden. Ik ga daarom mijn post maar aanpassen, want als je 'roosters verborgen privacywet' googled dan staan we al bovenaan :P

En dat veranderen van de naam van je school lijkt me niet zo'n probleem. App haalt lijst met naam en een ID op van een server en dan vraagt hij het rooster met dat ID op. En je hebt gelijk dat het ook voor meerdere platformen moet zijn, anders krijg je ook geen scholen mee.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. Idee voor App! Heb een pro developer nodig!
    Door paultje_007 in forum Android Development
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 28 April 2011, 22:07
  2. [idee] babyphone voor op 2 (android) telefoons
    Door Master_B in forum Android Development
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 28 April 2011, 20:30
  3. Idee voor nieuwe applicatie
    Door struggleforlife in forum Android Development
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 25 August 2010, 20:05
  4. Idee voor forum..