nogmaals ik gebruik eclipse indigo en heb geen problemen![]()
Van de ScrollView in je layout, zet Background op @drawable/blue_light_gradient.xml .
Moet zonder .xml anders werkt hij niet!!!!
Verder geluktBedankt weer heel leerzaam
![]()
Vraagje:
Ik zit nu in het debuggen, en moet nu een breakpoint maken op regel 34 waar ikheb staan. Maar als ik de breakpoint wil maken krijg ik een meldingkje "selection does not contain a field"Code:int result;
Wat kan ik doen?
Ik moet echt door met mn pws, over 3 weken moet ik een werkende app hebben, maar ik kom nu niet verder: weet je 'iets en kan je helpen?graag!
Bedankt voor je moeite, je maakt iemand met een goed antwoord erg blij!
Zet de breakpoint een regel lager. Of 2 misschien.
al gedaan, maar werkt nogsteeds niet:
naamloos.jpg
Bij mijn Eclipse op Linux pakt hij automatisch de eerstvolgende regel die hij wel als breakpoint moet zetten. Welke versie van Eclipse heb je?
ik gebruik nu 3.7.0
Als ik hem op een witregel plaats, zet hij m automatisch op de volgende regel neer. Maar op mijn regel krijg ik een gegeven dat het breakpoint niet bestaat...
Het iedereen, heb even een vraagje, wellicht doe ik iets raars verkeerd, maar als ik de layout probeer aan te maken en ik selecteer de scrollview geeft hij me toch een gewone lineair layout... eens ik op finish druk. Mijn printscreentje ziet er ook een beetje anders uit dan die van Wouter. Is ook mijn eerste tutorial op mijn nieuwe mac, de vorige drie heb ik op mijn windowscomputer afgewerkt. Zo had ik ook bij de installatie van eclips niet de mogelijkheid om om de google usb driver package te installeren wegens niet compatible with OS x. Maar goed, dat heeft er wellicht niets mee te maken... Is er iemand die me kan helpen?
Alvast bedankt, aagje
![]()
Ok solved, toen ik vandaag mijn eclips open deed, stond de scrollview er wel... stom maar goedalvast blij dat ik kan verder doen met de tutorials!!!
Aangezien ik blijkbaar op de verkeerde plek iets had gecopieerd, kwam ik achter deze fout:
ik neem toch aan dat datKoppel de drie objecten die hebt aangemaakt aan de Views in je layout met de method findViewById. Dit moet je doen in de method onCreate, nadat de layout is geladen door de method setContentView aan te roepen (Als je dit namelijk doet voordat de layout is geladen dan kan Android de Views nog niet vinden). Tip: voor je TextView moet je volgende regel gebruiken: mTxtvResult = (TextView) findViewById(R.id.etxtResult);
txtvResult moet zijn zoals het ook in de code eronder staat ?
Laatst gewijzigd door Timelord; 11 February 2012 om 00:07 Reden: typfout
HTC Desire origineel
Hewlet Packard Liberty Bell tablet origineel
Samsung Note origineel
Ipod 2s origineel
LG Optimus 2X P-990 geroot