Yeuh! Lekker bezig komende dagen! Weliswaar beetje offtopic maar ik moest het ook even kwijt!
Yeuh! Lekker bezig komende dagen! Weliswaar beetje offtopic maar ik moest het ook even kwijt!
Laatst gewijzigd door IvoJanssen; 8 September 2011 om 00:18
Thanks, voor je hulp. Nu maar verder lezen. Vind het echt boeiend en in duidelijk taal geschreven
Ok, ik heb je advies opgevolgd, op internet gaan zoeken hoe ik strings vergelijk, en dan dit toegepast:
Werkt nog altijd nietCode:public void calculateToDollars(View view){ if (view == mBtnCalculate){ if (mEtxtAmount.equals("")){ Toast.makeText(this, "U moet wel een waarde ingeven!", Toast.LENGTH_LONG).show(); } else{ float euros = Float.valueOf(mEtxtAmount.getText().toString()); float dollars = (float) 1.41 * euros; Toast.makeText(this, "€ " + euros + " is evenveel waard als $ " + dollars, Toast.LENGTH_LONG).show(); } } else{ Toast.makeText(this, "U moet wel een waarde ingeven!", Toast.LENGTH_LONG).show(); } } }![]()
Bijna goed!
Alleen doe je nu een controle op mExtxtAmount (een EditText box, dat is niet gelijk aan een lege string), je moet controleren of de tekst in de EditText leeg is.
Met dit uitzoekwerk leer je het wel steeds beter kennen! Komt helemaal goed
ps: de onderste else kan weg, die heeft geen nut.
kan iemand mij nog helpen?
Ik kan de JDK van DevTutorial 1 niet downloaden
de 32-bits en 64-bits worden allebei onderbroken...
go sony ericsson xperia neo!:rolleyes:
Zo hard bedankt!! werkt met devolgende code:
Wat gaat de volgende tutorial inhouden? Anders ga ik al proberen om een label (of hoe dat ook noemt) aan te maken en de text daarvan aan te passen, aangezien je snel moet lezen omdat de Toast snel verdwijnt.Code:if (view == mBtnCalculate){ if (mEtxtAmount.getText().length() == 0){ Toast.makeText(this, "U moet wel een waarde ingeven!", Toast.LENGTH_LONG).show(); } else{ float euros = Float.valueOf(mEtxtAmount.getText().toString()); float dollars = (float) 1.41 * euros; Toast.makeText(this, "€ " + euros + " is evenveel waard als $ " + dollars, Toast.LENGTH_LONG).show(); } }
ik vind dat de toast nog best lang blijftverander maar voor de lol Toast.LENGTH_LONG in Toast.LENGTH_SHORT
dan merk je wel een verschil.
Zelf denk ik dat de volgende tut "intent" bevat hierdoor kun je door verschillende activity's heen gaan (als ik het goed heb) zodat je bijv van de ene listview naar de andere kan
Wow, ik wilde dit forum ff door kijken om vragen te beantwoorden, maar andere experts zijn ook al bezig zie ik(Thx @IvoJanssen)
@Marcell:
de link die euroglobalservices je gaf lijkt de JRE te zijn terwijl je de JDK moet hebben, vandaar ook de foutmelding in Eclipse.
Lukt het wel met de link die IvoJanssen je gaf? Ben benieuwd!
@redbulletnl
Intents is inderdaad een erg belangrijk begrip, maar ik bewaar die nog even tot aan DevTutorial 7. Vanaf dan kan je inderdaad al vrij toffe dingen maken(maar voordat je dat kan doen heb je nog wel andere belangrijk dingen nodig zoals internetverbinding gebruiken, fouten opsporen, layouts beter begrijpen en error catching)
Laatst gewijzigd door woutervegter; 8 September 2011 om 16:19