Het werkt nu, bedankt!![]()
Het werkt nu, bedankt!![]()
Goed begin!
Stel dit hele projectje is toch niet wat ik wil en ik wil zeg maar alles van mijn Computer weer afhalen Eclipse, SDK en ADT kan dat simpelweg gewoon door de Map te selecteren en dan Verwijderen?
Heb namelijk nu dat ik melding krijg van dat de bestanden nog in gebruik zijn..(heb PC nog niet op nieuw opgestart, maar dacht even vragen?)
Straks even doorlezen thanks!
![]()
![]()
Phone: Samsung GT-I9000
Android: 4.0.4
ROM: WeUI 1.0 by NightShack0
Kernel: 3.1.10_IcyGlitch_V14-B6_I9K-T959D tk@Glitch#1
Phone: Samsung GT-I9000
Android: 4.0.4
ROM: 9-20120521-NIGHTLY-galaxysmtd
Kernel: 3.1.10_IcyGlitch_V14-B6_I9K-T959D tk@Glitch#1
Homescreens: Android Theming [blog in progress]
Blog: CyanogenMod NL [blog in progress]
Donate: Please help the Cyanogenmod project
Allereerst mijn complimenten voor de tutorial, erg gaaf gedaan!
Ik kreeg deze link via de twitter binnen en ben direct aan de slag gegaan.
Echter loop ik, bij de stap: 'Emulator: aanmaken en opstarten', tegen het volgende probleem aan.
foutmelding_target.jpg
Als ik de instellingen over moet nemen in Eclipse in het menu 'Windows–>Android SDK and AVD Manager' kan ik niet voor de mogelijkheid kiezen om een target te selecteren. (zie afbeelding) Hoe zou dit kunnen komen? Alvast bedankt! En succes verder!
Goede avond allen, Wouter,
Nog even terugkomend op dat spatie-verhaal: Ik heb dus de SDK onder "program files" wat me de eerder genoemde problemen gaf. Een andere workaround is in Eclipse onder Window-Preferences-Android in het blokje "SDK location", helemaal bovenaan:
C:\Program Files\Android\Android-SDK-windows te vervangen door:
C:\PROGRA~1\Android\Android-SDK-windows.
(Sorry, ik kan geen screenshots plaatsen want mijn internet verbinding is slechts 15 kb/s, een website openen duurt al ruim een kwartier.. Satteliet verbinding namelijk)
Dan nog een tipje voor wie, zoals ik, slechts op een notebook werkt en de emulator 3 maal zo groot uitvalt als het scherm kan bevatten, je kan de emulator schalen, dat vond ik hier:
I'm Curious ...: Resizing Android Emulator in Eclipse
If the size of the emulator is too big. You can resize it by:
1. Run > Run Configurations
2. Pick the "Target" tab 3. Scroll down to Additional Emulator Command Line Options and put in: "-scale 0.8" or another number.
Dan nog een vraagje, Wouter, ga je dit soort tipjes ook verwerken in de DevTutorial? Ik heb namelijk zo'n vermoeden dat deze serie na deze 10 weken (echt zo lang?!) als een soort standaardwerk op het internet blijft rondzingen.
Laatst gewijzigd door Zatta; 31 August 2011 om 20:55 Reden: Layout was zomaar verdwenen..
Geniaal Zatta! Das alweer 1 vraag opgelost waar ik mee zat! Mijn Emulator was inderdaad veels te groot!
Puik Puik Puik!
deze vraag heb ik ook. Emuklator is te groot. Maar als ik in eclipse op Run..Run Configurations klik vind ik geen 'Target' Tab.....en ook geen command line. Bij het starten van de emulator kan ik wel de launch options aanpassen en zorgen dat ie op het scherm van mn laptop (HPn6320) past. In de tutorial staat echter dat je de launch options niet moet aanpassen.
Wim
Laatst gewijzigd door wjonker; 31 August 2011 om 22:26
Dank je NickH, graag gedaan![]()
Target betekent welke versie van Android je wilt gebruiken. Dat je er geen ziet staan, kan zijn doordat je nog niks geïnstalleerd hebt onder het kopje "Installatie ADT"
Dat heeft met deze screenshot te maken:
http://images.androidworld.nl/wp-con...oads/img18.png
Probeer eens te kijken of je alle tekst onder dat kopje zekers te weten hebt opgevolgd.
Heb je hier wat aan? Laat het me weten!