*

Google Latitude
  1. Sponsors (verdwijnt wanneer je inlogt)

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14

Discussie: Google Latitude

Jemimus's schermafbeelding

Standaard Google Latitude

Ik ben erg geïnteresseerd in Google latitude.
    Waar nogal wat mensen uiteraard kritiek hebben op het "big brother" effect, zie ik het als een zeer handige sociale tool met enorm veel potentie.

Helaas, geen van mijn vrienden gebruiken het nog.

Ik ben op zoek naar mensen in de regio om toe te voegen aan mijn Latitude vrienden lijstje. Dit vereist natuurlijk een zekere mate van vertrouwen; je wilt natuurlijk niet "gestalked" worden door een onbekende.

Als basisregel wil ik dus hanteren dat het uiteraard niet de bedoeling is dat we elkaar spontaan in levende lijve verassen. Mocht het zo zijn dat we fysiek in de buurt van elkaar blijken, bijvoorbeeld in de randstad, is in plaats daarvan een sms bericht op zijn plaats, als er behoefte is om even naar elkaar te zwaaien, of wellicht een terrasje te pakken

Ik wil dit puur uit technische interesse eens uitproberen met een aantal mensen.
    Wie wil meedoen?
    T-Mobile G1 Zwart | Blog | Twitter

Standaard Re: Google Latitude

Klinkt leuk, wel met die regels tenminste! Ben er nou niet zo van dat er zo nu en dan mensen aan m'n deur staan die ik niet 'ken' :lol:

Overigens snap ik niet hoe Google Latitude mijn locatie update? Uiteraard via GPS, maar begrijp ik het goed als hij 't alleen update als ik Google Maps opstart en naar mijn locatie opvraag? Zo krijg je namelijk niet echt een 'live' locatie... en is het dus meer zoals de laatste edities van big brother,
    alles behalve live :lol:

En over batterijverbruik, als ik GPS aan heb staan, maar 'gebruik' het niet, verbruikt GPS dan alsnog stroom, of echt alleen als het in gebruik is, en het icoontje verschijnt?

Ook weet ik niet of je hier zomaar je mail mag weggeven?

Nou dat zijn dus een aantal vragen waar ik ook antwoord op wil krijgen.
    Wat ik tot nu toe heb gemerkt is dat het er inderdaad op lijkt dat hij alleen de locatie update als google maps open staat (of in de achtergrond actief is?). Zolang maps aanstaat zou het automatisch moeten zijn.

Wat ook het geval is denk ik, is dat hij niet perse de GPS nodig heeft om locatie door te geven, hij kan op elk moment terugvallen op "cell identification" om op een wat grovere manier locatie te bepalen. Ik heb gezien dat Latitude die data inderdaad gebruikt bij gebrek aan GPS (location tagging van mijn fotos ook trouwens)

Mijn email is in elk geval: jemimus@gmail.com

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jemimus
    Wat ik tot nu toe heb gemerkt is dat het er inderdaad op lijkt dat hij alleen de locatie update als google maps open staat (of in de achtergrond actief is?). Zolang maps aanstaat zou het automatisch moeten zijn.
    Als dit 't geval is, zou een functie die om de zoveel tijd automatisch even je locatie opvraagt niet verkeerd zijn!

Randyjc's schermafbeelding

Toestel
    HTC Desire HD
    Androidversie
    Android: 2.3.4 Sense: 3.0

jammer dat dit onderwerp niet verder opgepakt is, geen van mijn vrienden gebruiken deze applicatie ook niet, maar ben toch zeer benieuwd hoe dit allemaal in zijn werking gaat.

Gaan we dit nog doorzetten of is er gewoon echt geen animo genoeg voor?

Ik heb bij 1 van mijn Latitude friends een soort "invitation loop" waar ik wel de invitation accepteer, maar hij komt alsnog steeds terug.

Hier hebben nogal wat meer mensen last van, en Google werkt aan een fix:

http://www.google.com/support/forum/p/G ... 734b4c549b

Randy en Anderen, feel free to add me: jemimus@gmail.com

Toestel
    HTC Desire HD
    Androidversie

Ik heb bij 1 van mijn Latitude friends een soort "invitation loop" waar ik wel de invitation accepteer, maar hij komt alsnog steeds terug.

Hier hebben nogal wat meer mensen last van, en Google werkt aan een fix:

http://www.google.com/support/forum/p/G ... 734b4c549b

Randy en Anderen, feel free to add me: jemimus@gmail.com
    rchompff ( @ ) g mail . com

Toestel
    HTC Desire HD
    Androidversie

niemand anders

Toestel
    HTC Desire HD
    Androidversie

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wout
    Als dit 't geval is, zou een functie die om de zoveel tijd automatisch even je locatie opvraagt niet verkeerd zijn!
    Ondertussen heb ik al ondervonden dat ik mijn location in settings heb aangevinkt, en ik heb dan de optie gebruikt dat hij mij vind in de vorm van de antenne in 3 punts.

Maar hij update zolang je elke keer van mast/antenne veranderd en hij een nieuwe locatie vind. dan update hij je google latitude.

Dit doet die ook met de GPS functie als die aanstaat. alleen dan krijg je een nauwkeurig meting te zien.

ik wil het ook wel uitproberen had het al een beetje uitgeprobeert met een vriend mij

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten