*

Standaard Hero-apps verwijderen.
  1. Sponsors (verdwijnt wanneer je inlogt)

Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: Standaard Hero-apps verwijderen.

Standaard Standaard Hero-apps verwijderen.

Bij de Hero worden er een aantal standaard apps geïnstalleerd die ik niet gebruik, of niet wil gebruiken. Zoals Peeps of de berichtenwidget van HTC. Deze wil ik graag geheel verwijderen van mijn toestel. Iemand enig idee hoe ik dat voor elkaar krijg? Mijn toestel is gerooted, heb SU en busybox. Via root-explorer zie ik bijvoorbeeld de htcmsgwidghets.apk wel staan echter ik zie geen mogelijkheid deze te uninstallen.

Tia

i_like_android's schermafbeelding

Toestel
    Welke zou ik kopen ?
    Provider
    Proximus
    Root
    Nee

Standaard Re: Standaard Hero-apps verwijderen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peter1951
    Bij de Hero worden er een aantal standaard apps geïnstalleerd die ik niet gebruik, of niet wil gebruiken. Zoals Peeps of de berichtenwidget van HTC. Deze wil ik graag geheel verwijderen van mijn toestel. Iemand enig idee hoe ik dat voor elkaar krijg? Mijn toestel is gerooted, heb SU en busybox. Via root-explorer zie ik bijvoorbeeld de htcmsgwidghets.apk wel staan echter ik zie geen mogelijkheid deze te uninstallen.
    Tia
    Op eigen risico kan je deze volgen.
    http://android.modaco.com/content/htc-h ... ompletely/

Moet je wel via ADB doen en deze vind je in de SDK van de Android.
    Veel suc6.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macfreaker
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peter1951
    Tia
    Op eigen risico kan je deze volgen.
    http://android.modaco.com/content/htc-h ... ompletely/

Moet je wel via ADB doen en deze vind je in de SDK van de Android.
    Veel suc6.
    Helaas dat werkt niet. Krijg toch meldingen 'permission denied'?! Volgens mij heb ik wel volledig root. Als ik m aan mijn pc hang dan kom ik via de cmd-prompt in de ADB-shell middels: fastboot services, dan ADB shell en wordt de deamon gestart. Er verschijnt dan het $-teken. Via SU kom ik dan in de #-prompt. En dan houdt het een beetje op! of permission denied of apk not found etc etc..

Zou het kunnen dat die apk's gewoon niet verwijdered kunnen worden omdat deze in de standaard-ROM zitten. Ik weet het niet meer...

eagle's schermafbeelding

Toestel
    G1 white

In principe moet je als root alles kunnnen. Meer is er namelijk niet. Maar het zou kunnen dat de bestanden read-only zijn of zo....
    NL G1 white
    base: 62.50S.20.17H_2.22.19.26I
    kernel: 2.6.34-cyanogenmod shade@toxygene #1
    firmware: 2.1 update 1
    CyanogenMod-5.0.8-DS Build EPE54B

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eagle
    In principe moet je als root alles kunnnen. Meer is er namelijk niet. Maar het zou kunnen dat de bestanden read-only zijn of zo....

Ik denk het laatste. Weet dat het bij de ROMs op mijn Touch en Diamond in ieder geval ook zo was dat deze ingebakken zaten in de ROM en niet te verwijderen of te uninstallen waren. Ben nog niet echt ingevoerd in Android, maar ik vermoed dat het bij de Hero ook zo is..?! Zou mooi zijn als een expert dat zou kunnen bevestigen, dan hoef ik niet verdere nodeloze moeite te ondernemen... :lol:

eagle's schermafbeelding

Toestel
    G1 white

Je kunt ze dan wel chmodden naar writable (0744 of zo), maar dat is natuurlijk op eigen risico....
    NL G1 white
    base: 62.50S.20.17H_2.22.19.26I
    kernel: 2.6.34-cyanogenmod shade@toxygene #1
    firmware: 2.1 update 1
    CyanogenMod-5.0.8-DS Build EPE54B

Regels voor berichten