@avs: je hebt helemaal gelijk. Ik was bang dat mijn dock misschien kapot was, maar ik ben er inmiddels achter dat het komt door de apps die je erbij gebruikt, dus fidelio en songbird. Deze twee trekken, ook als ze compleet zijn uitgeschakeld, je hele batterij leeg. Althans bij mij (SGS2). Ik heb alle apps verwijderd (er stonden er gelukkig nog niet zó veel op) en 1 voor 1 weer erop gezet en qua batterijverbruik uitgeprobeerd. Kwam uiteindelijk bij deze twee uit. Jammer want ze zorgen er wel voor dat je optimaal gebruik kunt maken van het dock. Je hebt niet persé songbird nodig om muziek af te spelen, kan ook direct via je standaard muziekapp, maar de kwaliteit vh geluid is dan wel iets minder, vind ik. Fidelio is iets minder vervangbaar ivm de wekkerfunctie. Heb nog geen alternatief gevonden. Persoonlijk gebruik ik het dock niet als wekker, dus voor mij niet zo'n punt, maar als je hem aanschaft als wekker...informeer je dan eerst goed! Lees goed ervaringen van anderen en kijk wat de app met jouw type toestel doet.