*

Beheren en weergeven contactpersonen, bvk handmatig (HTC Wildfire)
  1. Sponsors (verdwijnt wanneer je inlogt)

Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: Beheren en weergeven contactpersonen, bvk handmatig (HTC Wildfire)

Question Keuzemogelijkheden bij beheren contactpersonen. Beperking in Android-app? Oplossing?

Ik heb een HTC Wildfire toestel, maar volgens mij is mijn vraag niet specifiek voor dit toestel.

Hoe kan ik mijn contactpersonen (veel beter) beheren? Ik heb erg behoefte om hier zelf keuzes in te kunnen maken, bijv. welke ik wel en niet wil synchroniseren, wel/niet zichtbaar maken onder Contactpersonen etc.
    De standaardopties die in Android zitten bieden me (veel) te weinig mogelijkheden.

En wel veel irritante dingen, die ik graag anders wil hebben:
    -nu zijn al mijn gmail-contacten gesynchroniseerd met de Contacten op de telefoon. Maar ik wil hier keuze in hebben: welke wel en welke niet.
    Bvk zonder eerst extra handelingen te moeten doen, zoals iedereen aan een groep toevoegen.
    -ik wil niet dat van elke mail die ik ooit in mijn leven gestuurd heb, dit als 'contactpersoon' verschijnt op mijn telefoon. Dit is erg irritant, en levert een waslijst van onbenullige contacten op, waarbij allerlei helpdesks en info-adressen ook opeens een 'contactpersoon' zijn.
    -ik kan ervoor kiezen om NIET de google-contacten weer te geven, maar dan zijn gelijk AL mijn google-contacten niet langer zichtbaar. Dat is ook irritant, want sommige wil ik wel zien.

Is er een handige app om daarmee contacten te beheren, personaliseren etc.

En wat kan ik binnen de standaard Contactpersonen functie van Android hieraan doen?

(Overigens werkt het Contacten samenvoegen ook niet lekker, en ook hier mis ik handmatige beheersmogelijkheden)
    Laatst gewijzigd door Loekarin; 5 November 2010 om 11:05

Standaard

Ik weet niet of mijn eerste post duidelijk genoeg was, dus probeer ik het hieronder nogmaals te formuleren.

Het gaat mij erom, dat ik KEUZE wil hebben, en niet alleen een keuze uit enkele voorgeprogrammeerde opties, maar een echte keuze.
    Dus dat ik van al mijn contacten (die ook in gmail staan) zelf kan aanvinken: die wil ik op mijn telefoon kunnen zien bij Contacten, en die niet.
    En dat het criterium dan niet (alleen) is: wel/geen telefoonnummer ingevoerd.
    Omdat ik op die manier (stel dat ik aanvink: met telefoonnummers) nog de onbenullige contacten zichtbaar maak, die ik niet in mijn telefoon wil zien, zoals een helpdesk waar ik toevallig ooit een telefoonnummer bij heb ingevoerd, of iemand met wie ik ooit contact heb gehad, maar al jaren niet meer (en waarvan ik voor alle zekerheid de gegevens niet definitief wil deleten).

Nog anders geformuleerd: het gaat mij dus om het 'criterium' op basis waarvan ik een keuze/selectie kan maken, in het zichtbaar zijn (weergeven van) mijn contacten op mijn telefoon.
    Op dit moment lijken er alleen maar voorgeprogrammeerde criteria mogelijk, zoals:
    -met telefoonnummer
    -al je gmail-contacten
    etc.

Maar ik wil die criteria zélf kunnen instellen.

Ik zie dit als een beperking in de huidige Contacten-applicatie van Android, waar ze, volgens mij, bij het programmeren onvoldoende aan gedacht hebben.

Standaard

Nog even verder schrijven. Naast het probleem benoemen, probeer ik ook oplossingen te zoeken.
    Maar eerst wat vragen:
    -Herkennen meer mensen dit?
    -Vinden meer mensen, dat de Contacten-applicatie van Android te beperkt is?
    -Vinden meer mensen, dat je zélf je selectiecriteria zou moeten kunnen bepalen, ipv dat Android dat voor je doet?
    -Vinden meer mensen, dat er een verbeterde versie van deze applicatie van Android zou moeten komen, waarin dit probleem verholpen is?
    -Of zie ik iets over het hoofd?
    Laatst gewijzigd door Loekarin; 5 November 2010 om 11:12

Standaard

zoek ik ook : bij mijn ericsson was dat o zo simpel : contacten beheren, aanpasen wijzigen enz via de pc en dan synchroniseren en alles was ok
    het o zo geroemde Android gebeuren zou dat niet hebben ??

Toestel
    HTC Sensation
    Androidversie
    2.3.4

Standaard

Ik heb een identiek probleem, in mijn gmail account heb ik een grote contactlijst, ik heb deze opgedeeld in diverse groepen. Echter alle groep worden gekopieerd naar mijn HTC Sensation (Android). En dat is wat ik niet wil, ik wil slechts een beperkt aantal contacten in mijn HTC contacten hebben, wie kan mij helpen.

Standaard Google en Android contacten zouden beter op elkaar afgestemd moeten zijn

Ondertussen ben ik overgestapt naar een mobiele telefoon van Sony Ericsson, maar nog steeds Android als besturingssysteem. Dus het contactenprobleem is hetzelfde gebleven.
    Ik kan wel favorieten aangeven (extra handeling voor mezelf) uit de grote, lange lijst met Gmail-contacten.
    Maar de groepsindeling ben ik kwijt.

Beter zou het zijn, dat je in Google kunt aanvinken welke contacten en/of welke groepen van contactpersonen, je wilt synchroniseren met de Android-contacten (en wat je niet aanvinkt, dus niet).
    Oftewel: de mogelijkheid handmatig je contacten te selecteren en synchroniseren tussen Google/Gmail en Android.

Ik hoop dat dat in de volgende update van het besturingssysteem erbij zit!

Soortgelijke discussies

1. Beltoon selecteren voor SMS
    Door Robotix in forum Samsung Galaxy S
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 1 October 2010, 22:03
  2. Kan niet alle contactpersonen selecteren om sms te sturen
    Door Mostwanted in forum Motorola Milestone
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 14 July 2010, 17:08
  3. Woord selecteren
    Door juter in forum Algemene vragen over Android
    Reacties: 0