*

Nederlands woordenboek voor tijdens smsn
  1. Sponsors (verdwijnt wanneer je inlogt)

Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: Nederlands woordenboek voor tijdens smsn

Standaard Nederlands woordenboek voor tijdens smsn

Dag allemaal,

Met de nieuwe 1.5 cupcake versie zit ook een mooi scherm toetsenbordje. Nu zou je via sms als het goed is suggesties krijgen tijdens het typen en worden ook woorden die je fouttypt vanzelf verbeterd. Helaas werkt dit bij alleen als ik mijn telefoon op Engelse taal en locatie instel. Als ik hier Nederlands van maak dan werkt de taalsuggestie niet omdat er (volgens mij) gewoon nog geen NL woordenboek in zit.

Nu weet ik niet of dit er al wel in hoort te zitten (heb de versie van androidplanet.nl). Ook heb ik al een probleem met de Android Market (comments worden niet weergegeven, zie hier: viewtopic.php?f=35&t=749&p=2908#p2908 )

Ik denk dus dat misschien mijn update gewoon niet goed is en ik niet de échte officiele T-mobile update heb.... kan iemand dat bevestigen Bedankt!

Marcel's schermafbeelding

Standaard Re: Nederlands woordenboek voor tijdens smsn

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pablorindt
    k denk dus dat misschien mijn update gewoon niet goed is en ik niet de échte officiele T-mobile update heb.... kan iemand dat bevestigen Bedankt!
    De versie die mijn vrouw OTA heeft gekregen, en die ik op de mijne handmatig heb gezet heeft Build number CRB17, Kernel version 2.6.27-00392-g8312baf Android-build@apa27 #72 (zie instellingenmenu - About phone).

Onder Locale & text in het instellingenmenu zie ik een (nog leeg) User dictionary, is dat wat je zoekt? Ik sms nagenoeg nooit, en zet bemoeierige woordenboeken altijd meteen uit.

Thx voor je antwoord, ik heb precies dezelfde versie

Nee ik bedoelde niet het user woordenboek. Als de telefoon op engels staat ingesteld en je gaat smsn (en het woordenboek staat ook nog eens aan) dan krijg je tijdens het gebruiken van het on-screen toetsenbord suggesties tijdens het typen. Een woord dat je dan waarschijnlijk wilt typen verschijnt iets oranje en zodra je op spatie klikt krijg je dat woord. Ook worden kleine foutjes automatisch verbeterd (doordat het goede woord dan oranje is ). Als ik in het engels bij mijn 'gebruikers woordenboek' kijk zie ik daar ook geen woorden staan, evenals in het engels. Ik bedoelde dus eigenlijk het ingebouwde NL woordenboek.

Marcel's schermafbeelding

Hmmm, misschien hebben ze alles vertaald maar (nog) geen woordenlijst gemaakt voor Nederlands/andere talen dan Engels? Ik heb mijn taal sowieso nog op Engels laten staan, omdat ik de Nederlandse kreten in het menu nog wat verwarrend vind.

Ja ik denk dus hetzelfde, maar omdat ik hem net handmatig geupdate heb vroeg ik het even. Weet iemand misschien of er een mogelijkheid is dit zelf te maken/installeren? Ik ben van plan mijn G1 te gaan rooten en dan de JF firmware erop te zetten. Heeft die ook NL taal?

Ik heb hetzelfde 'probleem'. Is er iemand bij wie dit wel werkt? Als ik zelf toegevoegde woorden type krijg ik de suggesties. Het lijkt er dus op dat het Nederlandse woordenboek gewoon nog niet is toegevoegd?

Regels voor berichten