*

Overstappen van Win naar Android?
  1. Sponsors (verdwijnt wanneer je inlogt)

Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: Overstappen van Win naar Android?

Standaard Overstappen van Win naar Android?

Beste Forumleden,

Ik kan een nieuw toestel uitzoeken en mijn oog is gevallen op een HTC Legend of een Samsung Galaxy, beiden Android. Nu vraag ik mij af of ik bij de overstap van Windows Mobile (HTC Touch Cruise) wel weer alle mogelijkheden terug krijg:
    • synchronisatie met Outlook
    • kunnen lezen van Excel spreadsheets
    • PDF reader
    • TomTom navigatie
    Ik weet nog te weinig van Android, dus kunnen jullie mij kort vertellen of mijn wensen ingevuld zullen worden?

En betreffende de 2 mogelijke toestellen: welke is beter (gevaarlijke vraag...)?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Joop

Toestel
    HTC Desire met Froyo

Standaard

Joop,
    Ik kom zelf van WM 6.1 (samsung i780) en heb nu een HTC Desire. GEEN dag spijt.
    Synchrionisatie met Exchange (Outlook) loopt uitstekend in HTC Sense UI en vanaf Froyo (Android 2.2)
    Bij HTC zit standaard een reader voor Office bestanden, dus ook Excel: Quick Office
    PDF Reader: je kunt gratis Adobe reader installeren van de Market
    Er is géén TomTom voor Android wel andere, goede alternatieven. Zelf gebruik ik Sygic Mobile Maps 10, recente kaarten (o.a. nieuwe randweg Eindhoven en Den Bosch) andere alternatieven zijn Navigon en CoPilot

Welk toestel 'beter' is weet ik niet, nogmaals ik heb zelf een HTC Desire en ben daar uitermate tevreden over.

Standaard

Beste mTien,

Bedankt voor je antwoord; die zijn duidelijk. Kan je me nog iets meer vertellen over het uithoudingsvermogen van de accu? Ik lees overal dat die het maar 1 dag uit houdt, terwijl ik mijn HTC pas na 3 of 4 dagen aan het infuus moet. Ik zit er niet de hele dag mee te spelen, maar wel regelmatig telefoon, internet en muziek luisteren.

Joop

pietjep's schermafbeelding

Toestel
    Galaxy Nexus / Samsung Galaxy S2
    Androidversie
    4.0.1

Standaard Re: Overstappen van Win naar Android?

Hallo,

Heb zelf ook een desire en als je redelijk veel gebruik er van maakt dan red ie net 2 dagen.
    Heb trouwens een galaxy s gehad maar na 4 dagen ingeruild voor een desire. Veel lagproblemen (ondanks fix). Tevens zijn er weinig custom-built ROMs voor te krijgen. Zou dus ook eigenlijk niet voor een legend gaan, maar das puur mijn mening...

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
    • Sony Xperia S rooted --> Custom kernel, custom NL firmware

Volg me op Twitter

AVS
    AVS is offline

Toestel
    Galaxy S II GT I9100
    Provider
    Vodafone
    Root
    Ja
    Androidversie
    Android 2.
    ROM
    DGP SGS2 Blue Edition XXLA4

Standaard

Ik kom zelf van de HTC TytnII, ook met 6.1 WM erop.
    Als ik er een dag flink mee aan de gang was dan was ook van dat toestel de batterij zo goed als leeg.
    Alles hangt samen met wat je gebruikt en of je heel vaak met je toestel bezig bent.

Als ik doe wat jij omschrijft dan is mijn toestel op 1 dag ongv. een kwart leeg, maar heb je apps draaien die de processer veel belasten gaat het al sneller. De grootste stroomvreter is de verlichting van de display. Als je die wanneer het uitkomt lager zet dan scheelt dat alweer een stuk.

In het begin, als je het toestel net hebt zul je denk ik redelijk vaak dagelijks je toestel aan de lader hangen

Maar eigenlijk geldt het stroomverbruik voor alle telefoons waar je meer mee kan dan alleen bellen...ze verbruiken gewoon meer en omdat je er ook zoveel mee kan zul je het toestel ook vaker gebruiken wat het verbruik dan weer opschroeft.
    I Nandroid Backups
    SGS2
    Rom: DGP SGS2 Blue Edition 2.3.6LA4 versie 3
    Kernel: Nimphetamine 2.2.3+ kernel
    Acer A500
    Rom: Thor A500 ROM v14.2 - Android 3.2.1
    Kernel: Thor V3.9r3

Standaard

Naar mijn mening niet overstappen. Ik heb sinds een tijdje een HTC desire, maar heb dagelijks spijt van mijn overstap.
    Ik krijg de indruk dat Android vooral gewaardeerd wordt als een manier om je af te zetten tegen Microsoft (net als alle Apple liefhebbers).
    Android is volgens mij gewoon nog niet rijp. Synchroniseren met Outlook kan wel, maar je contacten hebben dan geen tussenvoegsels meer. De agenda vind ik gewoon primitief, geen repeterende afspraken die niet 24 uur duren (geen einddatum op repetitie), geen afspraken kopiëren, weken scrollen doe je door vegen van rechts naar links, maanden van links naar rechts, geen verkorte info over afspraak in weekoverzicht. Enzovoorts. Agenda werkt denk ik alleen als je ook naar Google Agenda overstapt en daar al je afspraken boekt. Ik wil dat ook onderweg kunnen op mijn telefoon en dan synchen. Gebruik office documenten kan niet tippen aan Mobile office (logisch ook wel).
    Mijn Desire gaat zo snel mogelijk weer weg, ik wacht nog even op Windows Phone 7.
    Rogier

Standaard

@ Allen,

Ben toch gezwicht voor de HTC Desire. Wat een mooi toestel!! Net zo groot als mijn HTC Touche Cruise, maar een stuk dunner, een groter scherm, mooie afgeronde hoeken en veel lichter.
    Mijn eerste indruk is positief. Android werkt redelijk intuïtief en snel. Alle toeters en bellen lijken aanwezig. Wisselen van programma's gaat vlot, synchroniseren met Outlook gaat prima, internet is heel vlot, verbinding met WiFi en UMTS perfect. Alleen nog wat uitzoeken: syncen met Outlook taken, max volume muziek wat aan de lage kant, equilizer (nog) niet gevonden, routeplanner nog uitzoeken.

Joop

West's schermafbeelding

Toestel
    HTC Desire

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JMu01 Bekijk bericht
    Beste Forumleden,

Ik kan een nieuw toestel uitzoeken en mijn oog is gevallen op een HTC Legend of een Samsung Galaxy, beiden Android. Nu vraag ik mij af of ik bij de overstap van Windows Mobile (HTC Touch Cruise) wel weer alle mogelijkheden terug krijg:
    • synchronisatie met Outlook
    • kunnen lezen van Excel spreadsheets
    • PDF reader
    • TomTom navigatie
    Ik weet nog te weinig van Android, dus kunnen jullie mij kort vertellen of mijn wensen ingevuld zullen worden?

En betreffende de 2 mogelijke toestellen: welke is beter (gevaarlijke vraag...)?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Joop

Hallo Joop, ik zal even proberen je zo goed mogelijk te beantwoorden:

• Syncen met outlook kan, uit mijn hoofd.
    • Excel sheets kunnen met bepaalde apps gelezen worden.
    • PDF reader is inbegrepen in Android
    • TomTom navigatie hebben we niet op Android, wel google Maps navigatie.

De samsung Galaxy (of bedoelde je de SG-S?) is al best wel verouderd, en dan denk ik dat de HTC Legend fijner voor je is. Deze is recenter, maar dat zegt natuurlijk niets over de prestaties. Ik heb geen van beide in mijn gebruik gehad, maar ik vind de Sense UI van HTC erg fijn werken. Deze vind je ook weer terug op de HTC Legend. Aan jou dus de keus!!

EDIT: En toen las ik het topic. Veel plezier met je Desire! Echt een geweldig toestel vind ik zelf.
    Wel handig voor een volgende met deze vraag natuurlijk
    HTC Desire Brown
    |▌| Android 2.3 Gingerbread - GingerVillain.
    | | <-- This is bob - X -Android - V - . copy and paste him and he will soon take over the world.
    *neemt hapje peperkoek*

Soortgelijke discussies

1. bellen van android naar android
    Door *Anne in forum Android Applicaties
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 5 July 2010, 21:52
  2. Android 1.6 naar Android 2.1 of Rooten
    Door boxtraenco in forum LG GW620
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 9 June 2010, 22:25
  3. Overstappen van Windows Mobile naar Android?
    Door Ruud in forum Androidworld.nl artikelen
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 28 March 2010, 16:40
  4. Winkelen met Android, Albert Heijn applicatie komt naar Android
    Door Ruud in forum Androidworld.nl artikelen
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 5 March 2010, 18:40
  5. overstappen op android
    Door jer-3 in forum Algemene vragen over Android
    Reacties: 10
    Laatste bericht: 5 March 2010, 18:15

Regels voor berichten