*

Privacy
  1. Sponsors (verdwijnt wanneer je inlogt)

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16
Like Tree2Likes

Discussie: Privacy

Standaard Privacy

Ik heb sinds een paar weken een Samsung Galaxy S2. Op zich een perfect toestel, maar ik mijn bedenkingen m.b.t. privacy. De aangeboden diensten zijn alleen te gebruiken met een Google account en ik word bedolven onder de betaalde Ads van Google. Als ik inlog met mijn Google account weet Google welke diensten ik gebruik en ik merk dat die gegevens ook gebruikt worden. De advertenties worden ongevraagd getoond en zijn ook op mijn surfgedrag afgestemd. Is hier de privacy niet in het geding? Hoe kan je de service gebruiken zonder een Google Account. Kan ik de Ads bij de apps ook uitzetten (of is dat de bekende adder onder het gras bij "gratis")?

Toestel
    Google Galaxy Nexus
    Provider
    Vodafone
    Root
    Nee
    Androidversie
    4.0.4
    ROM
    AOSP/Yakju

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wel00166 Bekijk bericht
    Ik heb sinds een paar weken een Samsung Galaxy S2. Op zich een perfect toestel, maar ik mijn bedenkingen m.b.t. privacy. De aangeboden diensten zijn alleen te gebruiken met een Google account en ik word bedolven onder de betaalde Ads van Google. Als ik inlog met mijn Google account weet Google welke diensten ik gebruik en ik merk dat die gegevens ook gebruikt worden. De advertenties worden ongevraagd getoond en zijn ook op mijn surfgedrag afgestemd. Is hier de privacy niet in het geding? Hoe kan je de service gebruiken zonder een Google Account. Kan ik de Ads bij de apps ook uitzetten (of is dat de bekende adder onder het gras bij "gratis")?
    Ads bij gratis applicaties uitzetten is hetzelfde als een betaalde applicatie gratis downloaden. In de instellingen van de Market staat wel de instelling om interesse-gebaseerde advertenties wel/niet te ontvangen.
    Voor de rest, Google verkoopt geen gegevens(ook niet aan adverteerders!) en alles blijft dus binnen de bots van Google. Hoe nauwkeuriger de ads, hoe meer inkomsten developers krijgen en hoe minder ads jij weer hoeft te zien.

Tja...voor de rest is het logisch dat je een Google-account nodig hebt. Anders worden er geen betaalde apps opgeslagen aan je account, kan je geen gebruik maken van alle google diensten

Standaard

Afgelopen weekend had ik een telefoon van ons bedrijf zodat men ons kan bereiken in noodgevallen. Deze telefoon was de afgelopen twee weken in het bezit van mijn collega. Ik kreeg advertenties te zien van zaken die hij via de mobiel had opgezocht. Hij schrok zich dood toen ik hem ermee confronteerde. Google slaat dus gegevens op om je later nog eens met hun adverteerder in contact te brengen. Dacht dat het een zoekmachine was i.p.v. een marketingmachine.

Let dus op dat Google opslaat wat je zoekt in een zoekmachine en je daar later herhaaldelijk mee confronteert als je apps gebruikt.

klwinkel's schermafbeelding

Toestel
    Samsung Galaxy S / LG gt-540- Optimus / Samsung Galaxy Apollo / PointOfView Mobii 7
    Androidversie
    4.03-RC1

Standaard

Maar als het een nood-telefoon van je werkgever was, voor noodgevallen, dan zal het wel werk gerelateerd zijn geweest allemaal.... ;-)
    Misschien kan je werkgever nog z'n voordeel doen met de advertenties.
    fifarunnerr likes this.

Toestel
    Google Galaxy Nexus
    Provider
    Vodafone
    Root
    Nee
    Androidversie
    4.0.4
    ROM
    AOSP/Yakju

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fifarunnerr Bekijk bericht
    In de instellingen van de Market staat wel de instelling om interesse-gebaseerde advertenties wel/niet te ontvangen.
    Ik heb je toch gemeld hoe die uit te zetten zijn?

Buiten dat, relevante advertenties zijn gewoon goed. Ik krijg nu geregeld interessante ads, in plaats van een of ander saai leesboek. Wordt die xx% webpagina nog gevuld met nog meer interessante dingen ook. En ja, ik klik regelmatig op een ad. Of ik daarna wat koop, meestal niet

redbulletnl's schermafbeelding

Toestel
    LG E720 // Samsung Galaxy S2
    Androidversie
    2.2 //2.3.5

Standaard

jep beter relevante adds anders krijg je steeds net als op internet je bent de miljoenste bezoeker?

Kernel:
    Ninphetamine Kernel
    ROM: Dutch GingerPower SGS2 2.3.6LA4 Blue Edition

Toestel
    Google Galaxy Nexus
    Provider
    Vodafone
    Root
    Nee
    Androidversie
    4.0.4
    ROM
    AOSP/Yakju

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door redbulletnl Bekijk bericht
    jep beter relevante adds anders krijg je steeds net als op internet je bent de miljoenste bezoeker?
    Voor zover ik weet komen die advertenties niet van Google, dus kan Google daar weinig aan veranderen

redbulletnl's schermafbeelding

Toestel
    LG E720 // Samsung Galaxy S2
    Androidversie
    2.2 //2.3.5

Standaard

google had toch ook een service dat ze reclame in aps kunnen plaatsen? (google heeft toch ook over de vinger in de pap??)

Kernel:
    Ninphetamine Kernel
    ROM: Dutch GingerPower SGS2 2.3.6LA4 Blue Edition

Yorick's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wel00166 Bekijk bericht
    Afgelopen weekend had ik een telefoon van ons bedrijf zodat men ons kan bereiken in noodgevallen. Deze telefoon was de afgelopen twee weken in het bezit van mijn collega. Ik kreeg advertenties te zien van zaken die hij via de mobiel had opgezocht. Hij schrok zich dood toen ik hem ermee confronteerde. Google slaat dus gegevens op om je later nog eens met hun adverteerder in contact te brengen. Dacht dat het een zoekmachine was i.p.v. een marketingmachine.

Let dus op dat Google opslaat wat je zoekt in een zoekmachine en je daar later herhaaldelijk mee confronteert als je apps gebruikt.
    Dit is op geen enkele manier nieuws. Dit doet Google al jaren met bijvoorbeeld AdWords. Google is overigens al lang niet meer alleen een zoekmachine, dat is een achterhaalde gedachte. Google is een groot internetbedrijf en vrijwel alle inkomsten komen voort uit advertenties.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. Privacy bij instellingen verdwenen?
    Door MartijnHTC in forum HTC Wildfire
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 20 August 2011, 00:07
  2. privacy bij verlies toestel
    Door Gilb in forum Algemene vragen over Android
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 24 June 2011, 17:32

Regels voor berichten