*

Google Experience phone
  1. Sponsors (verdwijnt wanneer je inlogt)

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11

Discussie: Google Experience phone

divemaster1975's schermafbeelding

Question Google Experience phone

Hallo allemaal,

Binnenkort is het dan zover. Eindelijk houdt mijn oude abbo op en kan ik overstappen naar een nieuwe incl Android telefoontje .

Ik ben al een tijdje aan het rondneuzen en me aan het inlezen maar ik vind het allemaal nog vrij lastig voor wat betreft toestelkeuze.

Wat ik inzichtelijk zou willen hebben is welke toestellen echt een Google Experience telefoon zijn en welke niet. Is daar een overzichtje voor? Of heeft iemand dat inzichtelijk? Ik krijg het niet boven water. :confused:

Bedankt alvast,
    Frank

Administrator Ruud's schermafbeelding

Toestel
    Galaxy Nexus
    Provider
    Vodafone
    Root
    Ja
    Androidversie
    4.04
    ROM
    MCR (Modaco)

De Android applicatie van Androidworld AW Reader | Neem ook eens een kijkje in onze eigen Android-shop

Geen inhoudelijke vragen via PB, antwoorden op alle vragen kun je hier terugvinden

Standaard

Bedankt, dit lijstje is inderdaad erg handig en leuk.
    Maar zie hier niet echt staan of het een google experience phone betreft.
    Dat is iets dat ik graag zou willen weten.

Frank

Toestel
    Galaxy Nexus
    Provider
    Vodafone
    Root
    Ja
    Androidversie
    4.04
    ROM
    MCR (Modaco)

Standaard

Wat bedoel je dan precies met een 'Google Experience' telefoon? Alle Android toestellen hebben vele Google applicaties inbegrepen. Denk niet dat de Google Experience veel groter kan..

De Android applicatie van Androidworld AW Reader | Neem ook eens een kijkje in onze eigen Android-shop

Geen inhoudelijke vragen via PB, antwoorden op alle vragen kun je hier terugvinden

Standaard

Wat ik bedoel is dat een Google Experience Phone (GEP) niet gebonden is aan een interface zoals bijv HTC Sense of MOTOblur. Deze "schillen" zitten voor zover ik begrepen heb niet op een GEP. De updates komen ook direct vanaf Google en niet via de leverancier van de telefoon waardoor deze sneller dus een nieuwe versie mogen ontvangen of bugs gerepareerd worden. Dit zijn dus geen developer telefoons.

Tevens heb ik op andere sites inmiddels gevonden dat het "by Google" logo achterop de telefoon moet staan zoals bij de G1.

Maar er zijn er meer. En dat zou ik dus wel willen weten. Er is volgens mij geen andere site die deze info wel heeft en ik hoop dat iemand bij androidworld het weet.

Dit is wat ik bijvoorbeeld heb gevonden over GEP:

Bron en.Wikipedia.org: "Android phones that include the 'Google Experience' also have Google Search, GooCalendar, Google Maps and Gmail integrated."

Bron: allaboutphones.nl: "HTC zal HTC Sense niet naar telefoons met het Google-logo erop gaan brengen, zo maakt de producent vandaag tegenover All About Phones bekend. Een licentie-overeenkomst met Google zou dat blokkeren en hierdoor zou de 'Google Experience' in het geding komen, aldus HTC"

Bedankt in iedergeval voor het mee denken.
    Laatst gewijzigd door divemaster1975; 24 November 2009 om 08:10 Reden: Toevoegingen extra info

Toestel
    HTC Magic / SGT-P1000

Standaard

Voor zover ik weet zijn de Nederlandse G1 en Nederlandse Magic "with Google"

de Belgische Magic is dat niet -_- heb een stomme Proximus-edited ROM (zonder Youtube) en zit nog altijd op 1.5

Toestel
    T-Mobile Pulse

Standaard

De meeste telefoons zijn dat, anders staat het er wel bij.

Standaard

Zoals in mijn vorige post dus al beschreven gaat het me niet zozeer om de "telefoon aanbieder versie" van Android maar meer om zoals Google het heeft bedoelt. Zonder daarbij op een developer telefoon uit te komen dus........... want daarvoor heb ik nog geen ervaring genoeg.

Maar blijkbaar is mijn vraag niet duidelijk genoeg. Aangezien ik niet weet hoe hem anders te stellen (na zelfs bronnen met info te plaatsen) denk ik niet dat mijn lijstje er ooit gaat komen.

Iedereen die gereageerd heeft toch bedankt!

Toestel
    Galaxy Nexus
    Provider
    Vodafone
    Root
    Ja
    Androidversie
    4.04
    ROM
    MCR (Modaco)

Standaard

Even inhakend op de 'Nog niet genoeg ervaring voor een Developers Phone'. Heb zelf ook geen enkele 'develop' ervaring, maar loop toch alweer een jaar rond met de ADP1 (Android Development Phone 1). Het verschil met bijvoorbeeld de T-mobile G1 is dat je net iets meer vrijheid in het systeem hebt. Iets makkelijker (ROM-matig) aan te passen en hier eigenlijk ook voor gemaakt. Alhoewel je er gewoon mee kunt bellen en smsen enz...Ander verschil is achterfrontje, maar niet zo heel belangrijk lijkt me..

Wat wil je precies met je toestel doen? Waarom persé de Google Experience Phone? Zoals ik in de Wikipedia bron zie is er geen verschil qua geintegreerde functies. Deze zitten (al dan niet met andere schil) op alle Android toestellen

Standaard

Oh. Kijk........... dat wist ik niet. Dus developer phone is alleen wat vrijer..........
    Hmmmm zal er dan eens wat meer induiken.

Mijn meest belangrijke reden om voor een Experience phone te willen gaan is dus de schil.
    Zonder deze schil en als afspraak met ontwikkelaar telefoon/Google komen de updates direct van Google en niet via bijvoorbeeld HTC, Motorola of Acer.

Maar nogmaals bedankt zover en ik ga zeker even "googlen" op de developer phones.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. contacten op sim zetten google phone???
    Door obeman in forum Algemene vragen over Android
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 12 January 2010, 15:07
  2. proces com.android.phone
    Door ballooning4u in forum Algemene vragen over Android
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 18 September 2009, 21:11
  3. Beelden van de Lenovo O-Phone (video)
    Door Androidworld in forum Androidworld.nl artikelen
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 9 April 2009, 01:49
  4. Na de EEE-PC, straks ook de EEE-phone
    Door Ruud in forum Androidworld.nl artikelen
    Laatste bericht: 13 February 2009, 06:34
  5. Prijsverlaging G1 Dev Phone
    Door Ruud in forum Androidworld.nl artikelen
    Laatste bericht: 17 January 2009, 12:38

Regels voor berichten