*

internet uit in t buitenland
  1. Sponsors (verdwijnt wanneer je inlogt)

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16

Discussie: internet uit in t buitenland

Standaard internet uit in t buitenland

Ik heb even een vraagje.

Er zijn veel onderwerpen hierover maar er zat mij toch iets dwars..

Ik ben in Belgie geweest en had Roaming uitgeschakeld (htc desire), vlak na de grens verdween mijn internettekentje (pijltjes) en stond er een R boven op mijn bereikbalkjes.

Ik begon te twijfelen of het wel goed was. Weerbericht opgestard, kreeg een melding er is geen internetverbinding. Maar de R zat me toch dwars waardoor ik mn telefoon maar uit heb gezet...

Was het eigenlijk goed zodra de verbinding met Vodafone was weggevallen alles uitviel maar toch een R op de bereikbalk?

Ik ga binnenkort lang weg en zou graag mn telefoon aan willen laten staan

Alvast bedankt voor reacties..

Toestel
    Google Galaxy Nexus
    Provider
    Vodafone
    Root
    Nee
    Androidversie
    4.0.4
    ROM
    AOSP/Yakju

Standaard

die R staat voor Roaming. Oftewel, dat betekend dat je op een "vreemd" netwerk zit, dus in het buitenland.

Je had dus inderdaad geen internetverbinding. Die R staat er zodat je direct kan zien of je op buitenlands netwerk zit, en wordt ook weer gebruikt om je internet uit te schakelen.

Moderator Sander M's schermafbeelding

Toestel
    HTC Desire
    Provider
    Hi
    Root
    Ja
    Androidversie
    2.3.7
    ROM
    Oxygen 2.3.2

Standaard

Fifa had het niet duidelijker kunnen zeggen.
    Zolang je data Roaming uit hebt staan, zal hij geen internet verbinding maken. De R geeft aan dat je roamt, dus internet gaat direct uit.
    Zie je iets wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten, gebruik Ben je goed geholpen, gebruik
    Klik hier voor een gratis 2GB dropbox online storage account
    S-OFF Oxygen r2 HBOOT met 333MB voor apps

DeBewoner's schermafbeelding

Toestel
    Samsung Galaxy S
    Provider
    Vodafone
    Root
    Ja
    Androidversie
    2.3.6
    ROM
    DeStockRom_v1..6.1

Standaard

kej maar voor duidelijkheid te scheppen want ik denk dat er vele vragen nu gaan komen.
    Jullie hebben het over Roaming, dat de R staat voor Roaming en dat je niet op internet zit.
    Ik kan me een tijdje terug herinneren dat er 2 jongen waren die op vakantie waren en die Roaming aan hadden staan en nu dus een rekening hebben waar je niet goed van wordt (meende in de duizenden euro's) dus die R voor Roaming zorgt dus wel degelijk voor extra kosten in de internet...

Of haal ik nu 2 Roaming types door elkaar?? Roaming is toch via je data (internet) verkeer en dat moet je dus niet hebben in het buitenland toch ??
    Herstel me als ik het verkeerd zie, maar zover ik weet is Roaming internet in het buitenland, en moet je Roaming bij verbindingen uitzetten om te voorkomen dat je extra kosten krijgt toch ???

mvg

DeBewoner.
    FORUM: www.galaxyfreaks.nl - Jouw Android SmartPhone & Tablet Forum!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Toestel
    HTC Desire Z
    Androidversie
    2.3.3

Standaard

Iedereen praat altijd over Roaming uitzetten. Ik zet altijd onder instellingen - draadloos en netwerken, de gegevensverbinding uit.
    Dat deed ik bij mijn WM toestel ook en dat ging altijd goed in het buitenland. Is dit nu een juiste manier om te zorgen dat ik in het buitenland niet zomaar op internet kan of heb ik mazzel gehad?

Groeten,

Bob

Toestel
    Google Galaxy Nexus
    Provider
    Vodafone
    Root
    Nee
    Androidversie
    4.0.4
    ROM
    AOSP/Yakju

Standaard

DeBewoner, je haalt inderdaad wat door elkaar.

Roaming is gewoon verkeer in het buitenland. Dat kan bellen/sms/internet zijn. Jij hebt het over data-Roaming, oftewel internetverkeer in het buitenland. Die kan je bij instellingen gewoon uitzetten(bij draadloos en netwerken iets met "gegevensverbinding" of in het engels "dataroaming"), en dan gooit hij je internet er gewoon uit. Als je die instelling hebt(wat de TS heeft), dan kost het je hooguit extra omdat je belt/gebeld word/sms't.

DeBewoner's schermafbeelding

Toestel
    Samsung Galaxy S
    Provider
    Vodafone
    Root
    Ja
    Androidversie
    2.3.6
    ROM
    DeStockRom_v1..6.1

Standaard

Dus als ik bij mobiele netwerken Roaming aanzet in het buitenland is er niks aan de hand??

Hoef dus alleen pakketgegevens uit te zetten en dan is er geen internet??

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
    Laatst gewijzigd door DeBewoner; 3 May 2011 om 16:37
    FORUM: www.galaxyfreaks.nl - Jouw Android SmartPhone & Tablet Forum!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Standaard

Bij mij is het zo dat ik netwerk op automatisch heb staan, dat gaat om het mobiele bel netwerk. Aangezien ik Hollandsnieuwe heb, staat er altijd een R boven mijn ontvangstbalkje. Verder zet ik bij de grens bij instellingen -> mobiele netwerken -> gegevensroaming uit aan de grens. (Bij de xperia x10 mini is dit een vinkje wat je uit kan zetten) Dan heb je geen dataverkeer over het mobiele netwerk waarop je roamt. Je kunt dan wel gewoon via de WiFi internetten.

Standaard

het blijft verwarrend ook omdat de kosten zo hoog zijn als je het verkeerd hebt aangepakt..

ik heb dus begrepen dat als Roaming niet aangevinkt is hij na de grens meteen internet eruit gooit en er een R bovenin te zien is....

ook heb ik daarna via sluitmenu onderin mobiel internet UIT gedaan zodat ik er zeker van kon zijn maar ja die R dat zat me dwars...

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door goreme Bekijk bericht
    ik heb dus begrepen dat als Roaming niet aangevinkt is hij na de grens meteen internet eruit gooit en er een R bovenin te zien is....
    Bij mij wel. Ik denk dat dat een algemene Android instelling is, dus dat dat op ieder toestel wel geldt.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. internet via 3g in buitenland werkt nu nog niet...
    Door polo in forum Samsung Galaxy S
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 6 February 2011, 19:06
  2. Internet in buitenland
    Door fifarunnerr in forum Algemene vragen over Android
    Reacties: 10
    Laatste bericht: 20 August 2010, 23:17
  3. internet in buitenland
    Door monika in forum Algemene vragen over Android
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 17 July 2010, 20:54
  4. (Buitenland) Internet uitzetten in het buitenland?
    Door Vannisje in forum Sony Ericsson Xperia X10
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 16 July 2010, 12:45
  5. internet en buitenland
    Door carlo in forum Algemene vragen over Android
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 18 June 2009, 17:22

Regels voor berichten