*

internet uit in t buitenland - Pagina 2
  1. Sponsors (verdwijnt wanneer je inlogt)

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 16 van 16

Discussie: internet uit in t buitenland

DeBewoner's schermafbeelding

Toestel
    Samsung Galaxy S
    Provider
    Vodafone
    Root
    Ja
    Androidversie
    2.3.6
    ROM
    DeStockRom_v1..6.1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DeBewoner Bekijk bericht
    Dus als ik bij mobiele netwerken Roaming aanzet in het buitenland is er niks aan de hand??

Hoef dus alleen pakketgegevens uit te zetten en dan is er geen internet??

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Deze vraag was ff richting fifarunnerr of iemand die antwoord erop kan geven...
    FORUM: www.galaxyfreaks.nl - Jouw Android SmartPhone & Tablet Forum!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Fcck's schermafbeelding

Toestel
    Samsung Galaxy S I9000
    Root
    Ja
    ROM
    CM 9

Standaard

Oke ter verduidelijking voor sommigen! Instellingen - Draadloos en Netwerken - Mobiele Netwerken
    Zoals in de bijlagen te zien is(ScreenShots van een SGS), als de Roaming optie UIT staat dan betekend dit dat er GEEN verbinding met het Internet zal worden gemaakt tijdens Roaming(oftewel een buitenlands netwerk).

Echter houdt dit niet in dat je geen smsjes/telefoontjes meer kunt ontvangen/versturen, want dat is natuurlijk nog wel mogelijk!

Dus als je de Roaming optie uitvinkt dan zul je geen torenhoge rekeningen krijgen

Standaard

mooi dan is dat allemaal duidelijk en dat er een R bovenin staat kan geen kwaad

Standaard

Ik ben een beetje in de war: er staan 2 dingen op mn telefoon bij de instellingen (HTC desire Z):
    - gegevensverbinding (die is nu aangevinkt bij mij)
    - binnen mobiele netwerken: gegevensroaming --> die staat nu uit bij mij, want als ik hem aan wil zetten zegt mn telefoon: "weet u het zeker? er kunnen hoge roamingskosten in rekening worden gebracht" dus doe ik het steeds maar niet.

Mijn twee vragen zijn:

- kan het kwaad als die gegevensroaming in nederland aanstaat? en wat doet dat verder, want zonder dat ie aanstaat heb ik ook gewoon internet....
    - welke van die twee opties moet nu echt uit staan als je naar het buitenland gaat? (en je wilt geen torenhoge rekening) Want ik ga donderdag naar spanje...

Wie helpt?!

dank alvast!

Mar
    Mar is offline

Toestel
    Galaxy S2 en Tab 10.1
    Root
    Nee
    Androidversie
    4.0.3

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fcck Bekijk bericht
    Oke ter verduidelijking voor sommigen! Instellingen - Draadloos en Netwerken - Mobiele Netwerken
    Zoals in de bijlagen te zien is(ScreenShots van een SGS), als de Roaming optie UIT staat dan betekend dit dat er GEEN verbinding met het Internet zal worden gemaakt tijdens Roaming(oftewel een buitenlands netwerk).

Echter houdt dit niet in dat je geen smsjes/telefoontjes meer kunt ontvangen/versturen, want dat is natuurlijk nog wel mogelijk!

Dus als je de Roaming optie uitvinkt dan zul je geen torenhoge rekeningen krijgen

Hier heb ik iets vreemds bij meegemaakt. Ik heb zoals hierboven staat Roaming uit staan. Vorige week ben ik in Limburg in een grensgedeelte geweest. Zag ik gisteren op mijn verbruiksgegevens dat er 0,48 voor 100kb dataverkeer was gerekend. Provider een mailtje gestuurd en hun reactie was dat het niet aan hun lag maar de instelling op mijn telefoon. Vandaag nog eens 2 keer 0,48. Nou zijn dit geen dramatische bedragen maar om dit voor een volgende keer te voorkomen ga ik mijn pakketgegevens ook uitzetten als ik maar in de buurt van een grens kom. Heeft iemand van jullie dit ook gehad? Evt. nog iets dat anders ingesteld moet worden?

Standaard

Dit loopt hier blijkbaar al een tijdje.
    Heb vergelijkbaar probleem.
    Mijn probleem zit hem daar dat ik bij het overschrijden van de grens (en dat doe ik regelmatig=vrachtwagenchauffeur) telkens weer handmatig naar de provider moet zoeken. Heb al op "automatisch zoeken" ingesteld maar blijkbaar helpt dat niet. Wat doe ik verkeerd. Dacht eerst dat het kwam omdat "pakketgegevens gebruiken" en "Roaming" had uitgeschakeld, maar naar wat ik hier lees zodat niet mogen, zelfs niet nodig zijn.
    Gaat om Galaxy S2 op Gingerbread.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Soortgelijke discussies

1. internet via 3g in buitenland werkt nu nog niet...
    Door polo in forum Samsung Galaxy S
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 6 February 2011, 19:06
  2. Internet in buitenland
    Door fifarunnerr in forum Algemene vragen over Android
    Reacties: 10
    Laatste bericht: 20 August 2010, 23:17
  3. internet in buitenland
    Door monika in forum Algemene vragen over Android
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 17 July 2010, 20:54
  4. (Buitenland) Internet uitzetten in het buitenland?
    Door Vannisje in forum Sony Ericsson Xperia X10
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 16 July 2010, 12:45
  5. internet en buitenland
    Door carlo in forum Algemene vragen over Android
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 18 June 2009, 17:22

Regels voor berichten