*

geheugen vol?
  1. Sponsors (verdwijnt wanneer je inlogt)

Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10

Discussie: geheugen vol?

Standaard geheugen vol?

Ik heb in mijn telefoongeheugen 147 MB beschikbaar, waarvan er nog maar 15 over zijn. Alle apps zet ik steeds netjes op mijn SD kaart en hou mijn e-mailboxen en smsjes redelijk schoon. Ik vraag me af waar die 147 - 15 = 132 mb allemaal inzit.
    weet iemand dat? en hoe maak ik ruimte vrij zonder belangrijke data te verliezen?

Djembebi's schermafbeelding

Toestel
    Samsung Galaxy S

Standaard

Volgens mij bedoel je met telefoon geheugen het RAM geheugen. Op mijn SGS heb ik een RAM geheugen van 329 Mb waarvan er op dit moment 97 Mb vrij is. Dit heeft niets te maken met "opslagruimte" zoals op je sdkaart maar is het zgn. "werkgeheugen" van de telefoon. Afhankelijk van hoeveel apps er "draaien" raakt het ramgeheugen voller. Sluit maar 's wat apps af dan zul je zien dat het werkgeheugen ook weer groter wordt. Zodra er "ruimtetekort" komt/dreigt, sluit de telefoon zelf processen af.
    Zorg dat je 3 Button Combo werkt voor je gaat flashen EN
    Backup je EFS map met daarin je imei nr
    Lees dit eerst vóór je een factoryreset doet!

Tips & Trics bij batterijproblemen | Custom? Wat komt erbij kijken

Moderator Sander M's schermafbeelding

Toestel
    HTC Desire
    Provider
    Hi
    Root
    Ja
    Androidversie
    2.3.7
    ROM
    Oxygen 2.3.2

Standaard

Hoelang heb je het toestel(en welk toestel heb je?)?
    Je toestel zal zichzelf volzuigen met cache(tijdelijke opslag). Als je dit zijn gang laat gaan kan je phone een keer vol gaan zitten.
    Ga naar de Market en installeer 1Tap Cleaner. Deze app zal je telefoon bekijken en aangeven hoeveel MB hij kan vrij maken.
    Dit is alvast een goed begin. Kijk ook eens naar welke apps je geinstalleerd hebt staan en wat je nou eigenlijk kan missen.
    Opnieuw installeren kan altijd nog! Zo zou de makkelijkste optie zijn op je tel een fabrieks reset te geven.
    Dan ben je inderdaad een hoop kwijt, maar niks van je SD kaart, zoals foto's, mp3 etc.
    Zie je iets wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten, gebruik Ben je goed geholpen, gebruik
    Klik hier voor een gratis 2GB dropbox online storage account
    S-OFF Oxygen r2 HBOOT met 333MB voor apps

Standaard

Ik heb een HTC desire van ongeveer een half jaar.
    Ik heb 1Tap Cleaner geinstalleerd en gedraaid, maar dat levert me nog niet eens 1 mb aan vrije ruimte op. Blijkbaar had ik hem met andere apps al goed schoon. een fabrieksreset vind ik nog een beetje te vroeg, ik heb hem net een beetje naar wens ingericht.

De opmerking van Djembebi kan ik niet plaatsen. Als het om werkgeheugen zou gaan, zouden veel apps toch niet eerst op de telefoon worden geïnstalleerd, waarna je ze naar je SD kaart kan verplaatsen? Op werkgeheugen kan je toch geen apps installeren?

Mr.Android's schermafbeelding

Toestel
    Samsung Galaxy Apollo GT-I5800, Samsung Nexus S GT-9023

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gompie1304 Bekijk bericht
    De opmerking van Djembebi kan ik niet plaatsen. Als het om werkgeheugen zou gaan, zouden veel apps toch niet eerst op de telefoon worden geïnstalleerd, waarna je ze naar je SD kaart kan verplaatsen? Op werkgeheugen kan je toch geen apps installeren?
    Werkgeheugen heeft niks te maken met het installeren van een app. Als een app draaid gebruik deze werkgeheugen. Als je firmware 2.2 of hoger hebt kunnen via Taakbeheer je werkgeheugen 'opschonen'.

Standaard

wat wordt er dan bedoeld met het verplaatsen van apps van je telefoongeheugen naar je SD kaart? Ik heb nl. zo'n app die heet : apps2SD.
    Als ik dan een app ophaal krijg ik een melding met de vraag of ik deze van de telefoon naar de SD kaart wil verplaatsen. Zit er naast het werkgeheugen soms ook een klein beetje opslagcapaciteit op de telefoon?

Mr.Android's schermafbeelding

Toestel
    Samsung Galaxy Apollo GT-I5800, Samsung Nexus S GT-9023

Standaard

Ja, je hebt extern geheugen (SD kaart), interngeheugen, en werkgeheugen
    Normaal worden apps op het interne geheugen geinstalleerd, met Apps2SD worden die naar het externe geheugen (SD kaart) verplaatst.

Standaard

aha, helder. thx...

Standaard

Ik heb even verder gekeken. Die 147 MB waar ik het in mijn eerste bericht over had gaat inderdaad over mijn intern geheugen, dus niet het werkgeheugen. Ik blijf dus met het probleem zitten dat daar data op staat en dat ik niet kan zien wat dat is.

4$$
    4$$ is offline
    4$$'s schermafbeelding

Toestel
    HTC Desire
    Androidversie
    Gingerbread 2.3.3

Standaard

Hiervoor moet je groot zijn zover ik weet.
    HTC Desire (amoled and rooted)
    Gingervillain 2.5

Soortgelijke discussies

1. Geheugen vol??
    Door mts in forum HTC Legend
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 14 November 2011, 11:34
  2. Reacties: 11
    Laatste bericht: 28 September 2011, 00:02
  3. geheugen
    Door Jayum in forum HTC Desire
    Reacties: 4