*

Batterijbesparende maatregelen Acer Liquid
  1. Sponsors (verdwijnt wanneer je inlogt)

Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4

Discussie: Batterijbesparende maatregelen Acer Liquid

i_like_android's schermafbeelding

Toestel
    Welke zou ik kopen ?
    Provider
    Proximus
    Root
    Nee

Standaard Batterijbesparende maatregelen Acer Liquid

heb volgende zaken gedaan om de batterij te sparen.
    1) proximity sensor gedeactiveerd
    2) Acer widget verwijderen van scherm
    3)licht sensor op 30 -40% gezet
    4)na laden de acer rebooten
    5)met een taskiller alles killen (wat je niet nodig hebt) na reboot.

Deze heb ik van volgende link gehaald en het werkt echt hoor.
    Nu de laatste keer geladen (volledig) vorige nacht en nu staat deze nog op 80% terwijl deze gisteren rond dezelfde tijd maar 30 -40% had.
    Ondertussen al een 30 minuten gebeld en 10tal sms verstuurd en alsook gmail gebruikt om mijn mails te lezen(60-70 per dag).

"Battery Usage" weirdness - Android @ MoDaCo
    Laatst gewijzigd door R3dw0lF; 13 January 2010 om 22:23 Reden: aangepast voor nieuwe thread

Redacteur R3dw0lF's schermafbeelding

Toestel
    Acer Liquid

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macfreaker Bekijk bericht
    Zo'n app bestaat (denk ik) niet. Maar heb volgende zaken gedaan om de batterij te sparen.
    1) proximity sensor gedeactiveerd
    2) Acer widget verwijderen van scherm
    3)licht sensor op 30 -40% gezet
    4)na laden de acer rebooten
    5)met een taskiller alles killen (wat je niet nodig hebt) na reboot.
    Thanks for the heads up! Die taskkiller & lichtsensor deed ik al, die Widgets wist ik niet dat da zoveel verbruikt (kwist wel dat het iets verbruikte maar zooooveel nu ook weer ni ).
    Kga vannacht of morgen es opladen met de telefoon uitgeschakeld, dan alles killen en zien wat het geeft
    misschien een apart topic maken vanaf de vorige post? handig voor de andere users & makkelijker te vinden in't forum?

Toestel
    Acer Liquid

Standaard

Kan iemand dit misschien iets duidelijker uitleggen? Mijn batterij is zo snel leeg!
    Ik heb al wel een taskkiller en ik heb de licht sensor lager gezet. Maar punten 1, 2 en 4 snap ik niet zo. Alvast bedankt.

Redacteur R3dw0lF's schermafbeelding

Toestel
    Acer Liquid

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Haasje4 Bekijk bericht
    Kan iemand dit misschien iets duidelijker uitleggen? Mijn batterij is zo snel leeg!
    Ik heb al wel een taskkiller en ik heb de licht sensor lager gezet. Maar punten 1, 2 en 4 snap ik niet zo. Alvast bedankt.
    punt 1
    Open settings, dan call settings, dan advanced setting en dan 'set P-Sensor sensitivity' op uit

punt 2:
    Op je linker en rechter homescreen heb je die foto's waardoor je kan bladeren of je bookmarks waardoor die allebei als een soort waaier van screenshots weergegeven worden. Deze app verwijderen van je homescreen omdat deze véél refresht en dus véél energie verwijdert. (verwijderen doe je door erop te klikken en te blijven klikken en hem dan naar beneden slepen tot hij rood wordt, dan loslaten )

punt 4
    Na een volledige oplaadbeurt, je toestel uitschakelen en weer inschakkelen. Dan je task killer opstarten en alles wat overbodig is (en wat véél refresht) killen (met de auto kill knop).

Dit alles deed de tijd tussen 2 oplaadbeurten aanzienlijk stijgen bij mij. Zou dus ook moeten werken bij jou.

nog een paar algemene tips:
    Probeer zo weinig mogelijk Widgets te gebruiken, of probeer de refreshrate 'laag' te houden, véél refreshen vraagt veel energie

heb je WiFi, GPS, en dergelijke dingen niet nodig... schakel ze uit. Ze verbruiken toch alleen maar energie

Haal de helderheid van je scherm wat naar beneden, je scherm vreet ook graag aan je batterij en zo kan je het wat verminderen.

Regels voor berichten