1. Sponsors (verdwijnt wanneer je inlogt)

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11

Discussie: Acer Liquid vs HTC Hero

Redacteur Array R3dw0lF's schermafbeelding
    Toestel
    Acer Liquid
    Geroot/custom ROM

Standaard Acer Liquid vs HTC Hero

Wie start het snelste op?

TechnoloShree test beide appartaten naast elkaar om te zien welke van de 2 het snelste opstart. Het verschil is toch beduidend groot als je het mij vraagt!

Array Bram's schermafbeelding
    Toestel
    Acer Liquid

Standaard

Al is de snapdragon processor underclocked, toch nog altijd veel sneller dan de concrrentie momenteel. Vrees wel dat dit voordeel zal verdwijnen met de komst van de nieuwe telefoons met snapdragon processor die misschien wel op de volle 1GHz zullen draaien ipv de 786 MHz, tenzij de producenten beslissen om deze ook te underclocken (om batterij te sparen).
    - Acer Liquid -

Toestel
    Acer Liquid
    Geroot/custom ROM

Standaard

Dat het voordeel wel zal verdwijnen daar heb ik geen enkele twijfels over, der zullen altijd nieuwere en snellere gsm's op de markt komen. Binnen een paar jaar zitten we waarschijnlijk al in de 2Ghz of hoger ...
    De vraag blijft is dit überhaupt nodig, momenteel heb ik met de snelheid van de Liquid genoeg en dat zal waarschijnlijk wel nog ff zo blijven.

Een andere vraag is dan... voor hoeveel zullen die smartphones initieel verkocht worden? Weinigen zullen vanaf het begin aan de prijs van Acer kunnen tippen.

Allemaal reden te meer om trots op de Liquid te zijn

Array Dennis's schermafbeelding
    Toestel
    HTC Vision, HTC Hero, HTC Kaiser, Motorola Milestone
    Geroot/custom ROM

Standaard

Kan niet echt begrijpen waarom ze een telefoon unclocken, ja ze zeggen voor battery gebruik maar in mijn ogen lijkt het er meer op dat Android nog niet met die snelheid echt overweg kan.

Hoe sneller een cpu is hoe sneller hij een process afwerkt en dus klaar is en terug in idle mode gaat en het zou het battery gebruik ook minder moeten zijn.

Het lijkt er dus op alles op de 800 MHz niet veel verschil uitmaakt in Android op het moment en dus dat fabrikanten de telefoons terug klokken.

Later kun je dit altijd weer opvoeren als Android er wel overweg mee kan en nodig is. Heb het toendertijd ook met me HTC Kaiser gedaan die draaide op 400 MHz standaard onder WinMo en met Android opgevoerd naar 520 MHz.

Toestel
    Acer Liquid
    Geroot/custom ROM

Standaard

volledig mee akkoord!

Ik denk dat er momenteel ook weinig applicaties zijn die de volle 768Mhz nodig hebben, het merendeel zijn lichte applicaties denk ik toch.

Een keer mobile gamen (zoals games met die UT3 engine) van de grond raakt zal het wel handig zijn om meer ruwe processorkracht te hebben. Kdenk dat men momenteel de prioriteit moet leggen bij dit te ontwikkelen en bij geheugen.

Array
    Toestel
    LG Optimus 2X
    Geroot/standaard ROM

Standaard

Het verschil tussen WM en Android is dat Android wel de volledige 768Mhz gebruikt.
    HTC HD2 heeft ook 1Ghz, maar ongeveer 712Mhz ervan wordt echt gebruikt door Windows.
    Alleen in Games of Video (via 3th party apps) kan je er af en toe wat meer uit trekken....

De Liquid loopt constant op 768 Mhz.

Array Dennis's schermafbeelding
    Toestel
    HTC Vision, HTC Hero, HTC Kaiser, Motorola Milestone
    Geroot/custom ROM

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Xmoo Bekijk bericht
    De Liquid loopt constant op 768 Mhz.
    Geloof niet dat de Liquid constant op 768 MHz loopt omdat dat Android een idle mode heeft en power management, daardoor zal Android de snelheid pakken die die nodig vind te hebben voor een applicatie of service.

Ook is het onverstandig om constant de volle snelheid te pakken want als een applicatie of service langdurig duurt en weinig cpu kracht nodig heeft zuipt hij gewoon de accu in no-time leeg.

Bij WIndows Mobile is meer fout dan alleen het cpu gebruik, laten we daar niet te veel webspace op internet aan vuil maken

Toestel
    Acer Liquid
    Geroot/custom ROM

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Bekijk bericht
    Bij WIndows Mobile is meer fout dan alleen het cpu gebruik, laten we daar niet te veel webspace op internet aan vuil maken
    Duidelijk géén Windows (mobile) fan

betreffende de Acer Liquid, kzou het zeker ni weten op welke snelheden de CPU draait op welke momenten maar ik wil het gerust eens meten voor de geïnteresseerden ge zult me dan wel moeten zeggen met welke app
    Het zou me wel verwonderen moest hij constant op zijn volle snelheid draaien. Als ik het nut er niet van inzie, dan zullen de developpers van Acer dat ook wel zeker

Array
    Toestel
    HTC Hero MCR 3.2 - Acer Liquid LCR 1.4

Standaard

Heeft iemand al een custom ROM draaiend gekregen op de Liquid? Daarmee zou de restrictie op de CPU snelheid misschien verholpen kunnen worden.
    offtopic/
    Ik heb nu een Hero en zou graag de overstap willen maken, dit kwam ik tegen op marktplaats en moest het even kwijt. huh? Android? wat is dat...
    Marktplaats - De plek om Nieuwe en Tweedehands spullen te kopen en verkopen

Toestel
    Acer Liquid
    Geroot/custom ROM

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door entoenvetveel Bekijk bericht
    Heeft iemand al een custom ROM draaiend gekregen op de Liquid? Daarmee zou de restrictie op de CPU snelheid misschien verholpen kunnen worden.
    offtopic/
    Ik heb nu een Hero en zou graag de overstap willen maken, dit kwam ik tegen op marktplaats en moest het even kwijt. huh? Android? wat is dat...
    Marktplaats - De plek om Nieuwe en Tweedehands spullen te kopen en verkopen
    ik heb nog geen custom ROM laten draaien mijn liquid, ik ben nog aan het afwachten wat de update doet voor ons en eventueel dat ik daarna een custom ROM draai. Als ik me niet vergis heeft Macfreaker wel een poging ondernomen? ... denk ik :P

Als je de Liquid root krijg je en vervolgens de juiste apps download kan je ook de CPU snelheid laten aanpassen. Al heb ik mij laten vertellen dat het bij de Liquid niet nodig is daar hij in standby zowiezo al naar een lagere snelheid overgaat.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. Rooten Acer Liquid
    Door R3dw0lF in forum Acer Liquid / Liquid E
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 1 January 2012, 00:03
  2. accessoires voor de Acer Liquid
    Door R3dw0lF in forum Android accessoires
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 2 March 2010, 10:05
  3. Acer Liquid
    Door Gijs in forum Acer Liquid / Liquid E