We zijn nu een tijdje verder en ik heb de Liquid nu ongeveer een maandje, wat een toestel!
Het verschil in response tijd vergeleken met de Hero is enorm. Via setCPU kan je inderdaad de CPU op 768mhz laten draaien, voorlopig blijkt dit nog het maximum (totdat Acer de sourcecode vrijgeeft). Dit is naar mijn mening nog ruim voldoende, als de SnapDragon uiteindelijk wordt ontketend zal hij ook meer batterij gaan slurpen. Ik gebruik de Liquid Community ROM (1.4) die gebaseerd is op Android 2.1, deze ROM wordt regelmatig geupdate en is zeer stabiel. De Liquid E zal binnenkort officieel geintroduceerd worden en hopelijk geeft Acer daarmee ook hun sourcecode vrij zodat de devs weer heerlijke ROMs kunnen bakken :-)

Qua prijs-kwaliteit verhouding is dit het meest ondergewaardeerde toestel van dit voorjaar, het heeft namelijk alle functionaliteiten van een high end toestel maar wordt nergens echt gepromoot door de providers. Geen fysieke knoppen onder het scherm voelde eventjes gek, maar het is een kwestie van wennen. Nu is het wachten op de juiste accesoires zoals een hard crystal case (geen silicone....) In iedergeval is dit een toestel waar ik met volle vertrouwen mijn abonnement mee kan uitzitten (tot july 2011), maar ik kan nu al van de opvolger dromen die gaat komen tegen die tijd: 2ghz CPU/ HDMI/ 4g?